سه‌شنبه 24 مهر 1403

ماهانه 112 آزمایش ماموگرافی در بیمارستان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ماهانه 112 آزمایش ماموگرافی در بیمارستان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود

شهرکرد - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: به طور میانگین ماهانه 112 مورد آزمایشگاه ماموگرافی در ماه و چهار مورد در روز در بیمارستان امام علی (ع) استان انجام می‌گیرد.

محمود جاوید روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه دستگاه پیشرفته و مجهز ماموگرافی تامین اجتماعی استان از سال 1396 نصب و راه‌ندازی شده است، اظهار داشت: طی سه سال گذشته 3 هزار و 125 مورد ماموگرافی در این بیمارستان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال 96 به تعداد316 مورد، در سال 97 به تعداد یک هزار و 456 مورد و در سال گذشته یک هزار و 353 آزمایش ماموگرافی در استان انجام گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با تشخیص به موقع در 312 نفر از بانوانی که موفق به انجام ماموگرافی با این دستگاه شدند، از پیشرفت سرطان سینه در آنها جلوگیری شد.

جاوید، با بیان اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بین زنان جهان و ایران و دومین عامل مرگ ناشی از سرطان در بین زنان است، اظهار داشت: در ایران، میزان ابتلا به این سرطان در حال افزایش است، به طوری که امروزه از هر 12 زن ایرانی یک نفر مبتلا به سرطان پستان می‌شود.

وی افزود: تشخیص به موقع این سرطان، امکان درمان موفق و حتی در مواردی درمان قطعی این بیماری را به همراه دارد و ماموگرافی از جمله ابزارهای تشخیص این سرطان است.

جاوید، با بیان اینکه دستگاه ماموگرافی بیمارستان تامین اجتماعی از مجهزترین دستگاه‌های موجود است، بیان داشت: این دستگاه می‌تواند سلول‌های سرطانی با ابعاد 100 تا 150 میکرومتر را شناسایی کرده و تشخیص دهد.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی در حوزه درمان از طریق بیمارستان امام علی (ع)، 2پلی کلینیک تخصصی، 2 درمانگاه تخصصی و یک درمانگاه عمومی به طور مستقیم و از طریق بیش از 500 مرکز بصورت غیرمستقیم به بیمه شدگان خود ارائه خدمت می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*