چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

ماموگرافی

ماموگرافی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

نرخ ابتلا به سرطان در افراد زیر 50 سال در حال افزایش است. دانستن سابقه خانوادگی ممکن است شما را واجد شرایط غربالگری زودهنگام سازد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا موفق به ساخت "نانوذرات GPS" شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به صورت داخل وریدی به بدن تزریق کرد تا از این طریق سلول‌های سرطانی را هدف قرار دهند و در این مسیر یک پانچ ژنتیکی را به پروتئین درگیر در رشد و انتشار تومور تحویل دهند. به گفته محققان، این فناوری می‌تواند روش درمانی دقیق‌تر و موفق‌تر برای مقابله با تومور‌های...

وب‌گاه فرارو

رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت با اشاره به سالانه ابتلای 150 هزار نفر به سرطان و شیوع 5 ساله تقریبی 400 هزار نفر به این بیماری، در عین حال برنامه‌های این وزارتخانه در غربالگری رایگان سرطان‌های شایع را تشریح کرد و گفت: «ایران در تمام زمینه‌های درمانی سرطان همپای دنیا پیش رفته است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس اداره کنترل سرطان وزارت بهداشت اعلام کرد که تشخیص زودهنگام سه نوع سرطان در مراکز و شبکه‌های بهداشت روستا و شهرها و پایگاه‌های سلامت به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس اداره کنترل سرطان وزارت بهداشت اعلام کرد که تشخیص زودهنگام سه نوع سرطان در مراکز و شبکه‌های بهداشت روستا و شهرها و پایگاه‌های سلامت به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

ماموگرافی سالانه از 40 سالگی موجب نجات جان زنان بیشتری می‌شود.

وب‌گاه فرارو

محققان امیدوارند یک مطالعه جدید به بحث در مورد بهترین سن برای شروع غربالگری سرطان سینه و تعداد دفعات انجام آن پایان دهد.

وب‌گاه عصر ایران

سرطان سینه دومین علت مرگ و میر زنان است، اما تنها نیمی از زنانی که واجد شرایط انجام ماموگرافی هستند هر سال این غربالگری را انجام می‌دهند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علائم سرطان بسته به اینکه کدام قسمت از بدن‌را درگیر کند متفاوت است‌و ممکن است حتی بدون علامت باشد. علائم سرطان بسته به اینکه کدام قسمت از بدن‌را درگیر کند متفاوت است‌و ممکن است حتی بدون علامت باشد. سرطان اغلب علامت خاصی ندارد اما ازعلائم‌آن می‌توان به‌نشانه هایی مانند کاهش وزن، خستگی، تغییرات پوستی اشاره کرد برای تشخیص بهتر است به کلینیک آروین مراجعه کنید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، از افزایش 100 درصدی آمار سرطان در کشور تا 1420 خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

انسیه الفت بخش، معاون آموزش و پژوهش پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده گفت: بیماری‌هایی از قبیل سرطان پستان، دهانه رحم، پروستات و روده بزرگ قابلیت پیشگیری دارند، شرکت در غربالگری‌ها یکی از راه‌های پیشگیری از سرطان است. وی افزود: غربالگری سیستماتیک در کشور در زمنیه سرطان وجود ندارد، ولی اکثر متخصصان در کشور بانوان را به غربالگری تشویق می‌کنند...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دانشمندان حسگری ساخته‌اند که بزاق دهان را برای تشخیص سرطان سینه آزمایش می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در سال‌های اخیر یکی از بحث‌برانگیزترین سوال‌ها در حوزه پژوهش سرطان این بوده است که آیا ورزش منظم می‌تواند جلوی برخی از انواع سرطان را بگیرد یا خیر.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سرطان سینه انواع مختلفی دارد و رایج‌ترین نوع آن در مجاری شیر «داکتال کارسینوم» به وجود می‌آید. هر فردی حتی آقایان هم ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند، اما با وجود تفاوت‌هایی که بین آقایان و خانم‌ها وجود دارد، درمان برای هر دو جنسیت تقریباً مشابه است. در این فرآیند، سلول‌های سرطانی از اولین تومور «تومور اولیه» جدا می‌شوند و از طریق عروق خونی یا لنفاوی به نقاط دوردست می‌روند. هنگامی...