پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مایحتاج مردم خراسان شمالی برای ماه رمضان تامین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مایحتاج مردم خراسان شمالی برای ماه رمضان تامین شد

بجنورد - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مایحتاج مورد نیاز مردم برای ماه مبارک رمضان تامین و توزیع آن با قیمت مصوب از امروز در بازار استان آغاز شده است.

امین قربانی شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع این اقلام تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه خواهد یافت و مردم نباید هیچ نگرانی بابت کمبود یا گرانی این اقلام داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقلام مختلف به اندازه نیاز استان تامین شده است، تصریح کرد: حدود 90 تن برنج پاکستانی، با قیمت مصوب در بازار عرضه می شود که از طریق فروشگاه های زنجیره ای و اینترنتی انجام می شود.

وی افزود: برای تنظیم بازار استان، بیش از 570 تن برنج هندی نیز با قیمت حداکثر هر کیلوگرم 80 هزار ریال در بازار توزیع می شود که البته قیمت این محصول با تصمیم استان، قابل کاهش است.

قربانی اظهار داشت: 288 تن گوشت منجمد مرغ نیز با قیمت 120 هزار ریال در هر کیلوگرم، از امروز در بازار توزیع می شود و البته با توجه به اینکه قیمت این محصول از قیمت گوشت گرم مرغ بیشتر است، احتمال می رود مردم از خرید آن استقبالی نداشته باشند.

وی افزود: 173 تن گوشت منجمد قرمز، هم در بازار شهرستان های مختلف استان، توزیع می شود که قیمت این محصول برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم، 420 هزار ریال است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 577 تن شکر با قیمت مصوب 49 هزار و 700 ریال در بسته های 900 گرمی، برای مصرف خانوار توزیع می شود.

وی گفت: 577 تن روغن خوراکی هم با قیمت مصوب سازمان حمایت، توزیع می شود و علاوه بر آن، 765 تن خرمای مضافتی و 288 تن خرمای کبکاب در بازار استان توزیع می شود که قیمت خرما هنوز مشخص نشده است.

قربانی گفت: پیش بینی های لازم برای جلوگیری از ایجاد و تشکیل صف در شهرستان ها اندیشه شده است و تلاش داریم تا مراکز توزیع، گسترده باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مایحتاج مردم در قالب تنظیم بازار، در مرکز استان در بیش از 190 نقطه توزیع می شود، در این زمینه اولویت با فروشگاه های زنجیره ای و فروش اینترنتی است.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و میزان مصرف سالانه شکر در این استان، 28 هزار تن و برنج 35 هزار تن است و نیز سالانه حدود 22 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که بخش قابل توجهی از آن از طریق دیگر استان ها تامین می شود.

*س_برچسب‌ها_س*