شنبه 1 اردیبهشت 1403

مبارزه با فساد و اشرافی‌گری مورد تاکید رئیس‌جمهوری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبارزه با فساد و اشرافی‌گری مورد تاکید رئیس‌جمهوری است

اردبیل - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مبارزه با فساد، جلوگیری از ریخت و پاش و اشرافی‌گری از تاکیدات رئیس جمهوری است و باید در اجرای آن جدیت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در جلسه شورای اداری اصلاندوز مغان افزود: برای اصلاح جاده‌های مغان اقدامات مناسبی انجام نشده و لازم است با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به ترمیم جاده‌ها و احداث بزرگراه‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه دولت دنبال رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم است، اظهارکرد: این منطقه قطب مهم کشاورزی است که ظرفیت بزرگ و بی‌نظیری دارد و باید اعتراف کرد که چنین ظرفیت و استعدادی در هیچ جای کشور وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این منطقه امکانات بیشتری در زمینه کشاورزی و اقتصادی وجود دارد و می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات توسعه بیش از پیش را رقم زد.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از نیازمندی‌های منطقه مغان ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی است که برای ایجاد آن باید سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی را جذب کرده و مشوق‌های لازم را اعمال کرد.

وی افزود: دولت مصمم است مشکلات پیش روی مردم را در زمینه‌های مختلف مرتفع کند و من معتقدم تا چهار سال آینده بخش عمده مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبارزه با فساد، جلوگیری از ریخت و پاش و اشرافی‌گری را از تاکیدات رئیس‌جمهوری اعلام کرد و گفت: اگر این برنامه‌ها بخوبی تدارک دیده شوند و در کنار آن نظام بودجه‌ای هم به صورت عادلانه و بر اساس نیازهای واقعی تهیه شود بخش بزرگی از مشکلات در کشور برطرف می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: منطقه مغان جزو حاصلخیزترین منطقه در کشور است که با مدیریت جهادی و انقلابی می‌توان توسعه اقتصادی و کشاورزی در این مناطق را دوچندان کرد.

اصلاندوز در شمال اردبیل واقع شده است، این شهرستان از شمال به جمهوری آذربایجان، از جنوب به شهرستان بیله‌سوار و گرمی مغان، از شرق به بخش مرکزی شهرستان پارس‌آباد مغان و از غرب به شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی محدود است.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه است.

*س_برچسب‌ها_س*