پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

مبتلا نبودن به کرونا شرط سفرهای جاده‌ای خراسان رضوی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبتلا نبودن به کرونا شرط سفرهای جاده‌ای خراسان رضوی است

مشهد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: رصد سلامت و مبتلا نبودن مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در مسیرهای جاده‌ای استان از طریق سامانه "سروا " (سازمان فنی اطلاعات ایران) اجباری شد.

ابراهیم نصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکتهای حمل و نقل موظف شدند سلامت مسافران را از طریق این سامانه که بین وزارت بهداشت و شرکت‌های حمل و نقل مسافر برقرار شده است استعلام و بررسی کنند. وی ادامه داد: عدم ابتلای مسافران به کرونا از لحظه خرید بلیت ناوگان آغاز شده و شرکت حمل و نقل پیش از صدور بلیت موظف است با وارد کردن کد ملی مسافر در آدرس اینترنتی www.safarvip.com از عدم ابتلای مسافر به کرونا اطمینان حاصل کنند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بر ممنوعیت سوار کردن مسافر در اطراف پایانه های مسافربری تاکید کرد و گفت: شرکتهای حمل و نقل موظفند پیش از سوار شدن مسافر در محل پایانه دوباره سلامت وی را بررسی کنند. نصری در خصوص سوار کردن مسافران بین راهی در طول مسیر و دیگر شهرها افزود: هنگام سوار کردن مسافر بین راهی راننده موظف است طی تماس تلفنی با شرکت حمل و نقل و استعلام کد ملی مسافر نسبت به پذیرش مسافر اقدام کند. وی اضافه کرد: طی هشت ماه امسال و در شرایط شیوع کرونا هشت میلیون و 323 هزار و 550 فقره بلیت در خراسان رضوی برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای مقصدهای درون و برون استانی صادر شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به کاهش 38 درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره و بیان کرد: با این حال به طور متوسط ماهانه حدود یک میلیون بلیت برای سفر با این ناوگان در مسیرهای درون و برون استانی صادر می‌شود لذا پایش و بررسی سلامت مسافران در رابطه با بیماری کووید 19 بسیار حایز اهمیت است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 482 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 46 هزار و 689 تن رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*