جمعه 13 مهر 1403

متقاضیان ثبت‌نام خودرو در زنجان مراقب کلاهبرداران باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
متقاضیان ثبت‌نام خودرو در زنجان مراقب کلاهبرداران باشند

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: متقاضیان ثبت نام خودرو در زنجان مواظب ترفند کلاهبرداران باشند تا در دام آنان نیفتند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه کلاهبرداران از این فرصت برای فریب متقاضیان استفاده کرده و سعی می کنند با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان متقاضی متعددی اعلام داشتند که با آنان تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر تسهیل در ثبت نام خودرو و تحویل فوری آن، برقرار شده که پلیس فتا نیز آنها را از واریز وجه و دادن اطلاعات شخصی و مشخصات کارت ملی، برحذر داشته است.

آدینه‌لو، تصریح کرد: کلاهبرداران قصد دارند با این ترفند، کاربران متقاضی ثبت‌نام و خرید خودرو از شرکت های خودروسازی را فریب داده و از آنان کلاهبرداری کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اطلاع رسانی های به موقع و دقیق، مردم نسبت به ترفند کلاهبرداران آگاه شده اند، اظهار داشت: با توجه به پیش ثبت‌نام شرکت‌های خودروسازی داخلی جهت فروش و تحویل خودرو، عده ای افراد سودجو و فرصت طلب در صدد هستند تا با توسل به شیوه ها و ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان کنند.

آدینه‌لو تاکید کرد: اخیرا کلاهبرداران به بهانه تسهیل در روند خرید قطعی و تحویل فوری خودرو بدون ثبت‌نام، با ارسال پیامک، برقراری تماس تلفنی و یا تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی در قبال دریافت مبالغی بابت پیش‌پرداخت، درصدد کلاهبرداری هستند که لازم است متقاضیان هوشیار باشند و در دام آنان گرفتار نشوند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از متقاضیان خواست به منظور اطلاع از زمان و نحوه فروش خودرو به سایت اصلی شرکت‌های خودروسازی اعلام شده مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند تا اقدامات لزام قانونی به عمل آید.

*س_برچسب‌ها_س*