شنبه 29 اردیبهشت 1403

مجموعه بزرگ بازیافت خاک و نخاله به زودی افتتاح می شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مجموعه بزرگ بازیافت خاک و نخاله به زودی افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) و 55 غرفه دریافت پسماند خشک که امروز شنبه انجام شد، ضمن تسلیت حادثه تروریستی شیراز با بیان اینکه هیچ وقت هموطنان ما حاضر نیستند تا تمامیت ارضی ما به خطر بیفتد و با این حادثه ذات پلید استکبار جهانی مشخص شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی های پروژه امروز مشارکت بخش خصوصی در آن است که در 8 نقطه از شهر تهران این مشارکت در حال انجام است.

وی افزود: ویژگی دیگر این پروژه بحث فشرده سازی پسماند ریجکتی است، در حالی تا پیش از این این کار در فضای باز اتفاق می افتاد و مخاطرات زیست محیطی ایجاد می کرد اما امروز به جهت تصفیه شیرابه پسماند، فشرده سازی پسماند بیش از 80 درصد مجموعه زباله های تهران در این ایستگاه های میانی پردازش و تفکیک می شود که کاهش هزینه را نیز در برخواهد داشت.

پیرهادی ادامه داد: به سبب این پروژه ایجاد کارخانه های مختلفی را در این حوزه خواهیم داشت که یکی از آنها بازیافت خاک و نخاله است که مجموعه بزرگ بازیافت خاک و نخاله تا چند وقت دیگر افتتاح می شود. علاوه بر این قرارداد یک زباله سوز با حجم چندین برابری زباله سوز موجود در سازمان پسماند در حال انعقاد است و تا حدود سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری پسماند خشک مهدی پیرهادی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است