سه‌شنبه 10 مهر 1403

مجهزترین کارخانه آسفالت استان کردستان در مریوان راه‌اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجهزترین کارخانه آسفالت استان کردستان در مریوان راه‌اندازی شد

سنندج - ایرنا - شهردار مریوان گفت: مجهزترین کارخانه آسفالت استان کردستان با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال توسط شهرداری مریوان در راستای ایجاد درآمد پایدار افتتاح و راه‌اندازی شد.

جمال ویسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات احداث این کارخانه آسفالت در سال 96 آغاز شد که در همان سال به دلیل نواقض و عدم توانایی مدیریت قبلی به صورت ناتمام باقی ماند.

وی افزود: در سالجاری نواقض این کارخانه آسفالت برطرف شد و امروز با حضور نماینده مجلس و مسوولان شهرستانی در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع افتتاح و به بهره برداری رسید.

شهردار مریوان یادآور شد: این کارخانه آسفالت با ظرفیت تولید 120 تن آسفالت در ساعت روزانه یک هزار و 200 تن آسفالت تولید می‌کند و هدف از اجرای این پروژه درآمدزایی برای شهرداری و همچنین تامین آسفالت موردنیاز معابر شهری است.

وی اضافه کرد: مهمترین مزیت و برتری کارخانه آسفالت شهرداری مریوان تمام اتوماتیک بودن آن و همچنین مجهز بودن به سیستم بگ فیلتر خشک است که در زمینه تولید آلاینده های زیست محیطی در حد صفر است و هیچگونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی کند.

ویسی با بیان اینکه کارخانه آسفالت 60 تنی قبلی شهرداری به دلیل استهلاک از رده خارج شد، گفت: کارخانه آسفالت شهرداری مریوان دارای یک مخزن و استخر قیر بتنی است که ظرفیت هزار و 200 تن قیر را دارد که این مهم نیز یکی از مزیت های این کارخانه آسفالت است.

شهردار مریوان ادامه داد: امروز همچنین 2 بوستان کازیوه و هیوا به سرانه فضای شهری مریوان اضافه شد و توسط نماینده مجلس و مسوولان محلی به بهره برداری رسید، بوستان هیوا در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع تقدیم به مدافعان سلامت شد که در این مدت شیوع ویروس کرونا با جان و دل برای سلامتی مردم تلاش و کوشش کردند.

ویسی یادآور شد: بوستان کازیوه نیز در زمینی به مساحت یک هکتار از اعتبارات داخلی شهرداری احداث شد که دارای امکانات رفاهی، ست ورزشی و بازی کودکان است که تقدیم شهروندان فهیم مریوان شد.

شهر مریوان با جمعیت بیش از 100 هزار نفری به عنوان مرکز شهرستان یکی از شهرهای پرجمعیت استان کردستان است که در سال های اخیر حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر رو به افزایش است شهرداری هم اکنون برای تامین هزینه های خود نیازمند درآمد پایدار است که در دوره جدید درآمدهای آن جوابگوی هزینه‌ها باشد.

*س_برچسب‌ها_س*
مجهزترین کارخانه آسفالت استان کردستان در مریوان راه‌اندازی شد 2