سه‌شنبه 17 مهر 1403

مجوز برای فعالیت مدارس فوتبال در زنجان داده نشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجوز برای فعالیت مدارس فوتبال در زنجان داده نشد

زنجان - ایرنا - مسوؤل واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان گفت: به مدارس فوتبال این استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مجوز فعالیت داده نشد.

بهمن عمولر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با آغاز فصل تابستان، مدارس فوتبال در این استان با حضور هنرآموزان فعال می شدند اما امسال خانواده ها به علت نگرانی از احتمال ابتلا به بیماری کرونا، اجازه حضور به فرزندان خود در مدارس فوتبال زنجان را ندادند.

وی با بیان اینکه باشگاه های فوتبال زنجان فعال هستند اما استقبال علاقه‌مندان نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا کمتر شده است، اظهار داشت: در زمان حاضر 40 باشگاه فوتبال این استان فعال هستند و ورزشکاران نونهال، نوجوان، جوان، امید و بزرگسال زیرنظر مربیان مشغول به تمرین هستند که چهار باب از این باشگاه ها مختص بانوان است.

عمولر با اشاره به اینکه ورزشکاران حاضر در این باشگاه‌ها هفته‌ای سه جلسه 2 ساعته تمرین دارند تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌ها، پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این باشگاه‌ها به شکل الزامی و جدی است و با آن دسته از باشگاه‌هایی که نسبت به این موارد بی توجه باشند برخورد قانونی می شود.

وی تعداد مربیان فعال زن و مرد این رشته ورزشی زنجان را 100 نفر اعلام کرد و علاقه مندان به فوتبال زیر نظر آنها آموزش دیده و تمرین می کنند، افزود: قریب 300 مربی نیز غیر فعال هستند.

مسوؤل واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان به اهمیت مدارس فوتبال اشاره کرد و گفت: مدارس فوتبال محل مناسبی برای شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی هستند که بازیکنان مستعد در جشنواره استانی شرکت کرده و در پایان 14 بازیکن نخبه شناسایی شده و به فستیوال کشوری معرفی می شوند و از میان آنها نیز برترین ها به تیم ملی فوتبال پایه راه پیدا می کنند. عمولر تصریح کرد: هر یک از مدارس فوتبال زنجان از وجود 25 فوتبالیست و حداقل یک مدیر فنی دارای کارت مربیگری درجه B آسیا و یک مربی کارت دار درجه C برخوردار هستند.

*س_برچسب‌ها_س*