سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن

قدرت‌الله محمدی روز چهارشنبه اظهار کرد: «به لحاظ تعداد ساختمان‌های ناایمن در تهران با انجام اقدامات جدی، شاهد روند کاهشی هستیم، اما همچنان ساختمان‌هایی از این دست وجود دارند که اکثر آن‌ها در محدوده بازار قرار دارند که برای تهران یک خطر بزرگ است.»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: «بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه مرکزی و بازار قرار دارند.»

به گزارش ایرنا، محمدی افزود: در کنار توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی و تجهیزات ایمنی قطعا باید در بخش جنوبی بازار اقدامات جدی در زمینه ایمن سازی ساختمان‌ها انجام شود و قرار است رفع مشکلات در بخش جنوبی بازار اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: بازدید کارشناسان فنی از ساختمان‌های تجمعی توسط کارشناسان در حال انجام است و به طور حتم مالکان باید طبق چک لیست سازمان آتش نشانی عمل کنند و اقدامات لازم برای ایمن‌سازی ملک خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بالای 30 نوع خدمت توسط سازمان آتش‌نشانی به شهروندان ارائه می‌شود گفت: نزدیک به 100 درصد خدمات سازمان آتش‌نشانی برای مردم رایگان است و سامانه 125 بطور شبانه روزی در خدمت شهروندان تهرانی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی دیماه سال گذشته نیز در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت طی یک سال و نیم گذشته از 129 به 75 ساختمان کاهش یافته؛ این در حالیست که 50 درصد ساختمان‌های دولتی موجود در شهر تهران تاییدیه آتش‌نشانی را ندارند.

به گفته محمدی، 75 ساختمان مانند پاساژ ناهید، پاساژ فجر، شرکت ژال در خیابان شریعتی، ساختمان هرمزان در سعادت آباد، مجتمع تجاری بوستان در پونک و برخی پاساژ‌های بازار بزرگ تهران از جمله گرند هتل، ساختمان‌هایی هستند که هنوز ایمن‌سازی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه 129 ساختمان ناایمن داشتیم که در سه چهار سال گذشته بین مسئولان و رسانه‌ها دست به دست می‌شد و هیچ اقدامی هم برای ایمن‌سازی آن‌ها صورت نمی‌گرفت، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته و با کمک دستگاه قضایی و پای کار آمدن دادستانی تهران، تمامی مالکان 129 ساختمان دعوت و تذکر و اخطار‌های لازم به آن‌ها داده شد که در نهایت خروجی این پیگیری و تلاش‌ها، کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن از 129 به 75 ساختمان بوده است.

موضوع ایمنی ساختمان‌های نا ایمن یکی از مشکلات تهران بود که در این دوره تلاش می‌شود پرونده ساختمان‌های نا ایمن بسته شود.

از میان اخبار

ماجرای ماشین پلیس‌های «دوربین‌دار» تهران چیست؟

جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان