پنج‌شنبه 19 مهر 1403

محدودیت‌های کرونایی گلوگاه امشب قرمز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت‌های کرونایی گلوگاه امشب قرمز می‌شود

ساری - ایرنا - فرماندار گلوگاه با ابراز تاسف از تبدیل وضعیت نارنجی این شهرستان به قرمز با وجود اجرای محدودیت‌های جامع کرونایی طی 2 هفته گذشته، گفت که محدودیت‌های مربوط به مناطق قرمز از بامداد پنجشنبه در این شهرستان اجرایی می‌شود.

گلوگاه شرقی ترین شهرستان مازندران از دیروز سه شنبه در فهرست مناطق قرمز ستاد ملی کرونا کشور قرار گرفت. وضعیت این شهرستان در زمان آغاز اعمال محدویت های جامع کرونایی نارنجی بود.

فریدون کلبادی نژاد عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقررات سختگیرانه منع عبور و مرور که ویژه مناطق قرمز کرونایی است از بامداد پنجشنبه (امشب) در ورودی های ششگانه شهر گلوگاه برای ترددهای خودروهای پلاک غیربومی اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: منع تردد شبانه هم از ساعت 21 شب تا 4 صبح هم با دقت بیشتری پیگیری خواهد شد.

فرماندار گلوگاه گفت: از امشب کمربندی غربی گلوگاه، عبور فرمانداری سابق، خیابان شهید زاهدی به نواب، هشت تیکه، جاده شاه عباسی و پل توسکا در جنوب شهر گلوگاه با اجرای مقررات کنترلی دقیق بر روی خودروهای پلاک غیربومی بسته می شود و از تردد این خودروها و ورود به استان مازندران بشدت جلوگیری می شود.

وی افزود: در حال حاضر عبور کارون و کمربندی شرقی برای تردد شهروندان بازگشایی شده است و ورودی های از سمنان و گلستان با قوت کنترل می شود و هیچ راه برون رفت و فراری برای افراد خاطی وجود ندارد.

کلبادی نژاد گفت: دورهمی های خانوادگی و عدم رعایت فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک و سرپیچی از قوانین و توصیه های ماندن در خانه توسط برخی از شهروندان، در رسیدن به وضعیت قرمز کرونایی در گلوگاه و بستری شدن حدود 20 بیمار کرونایی در شهرستان در روزهای گذشته اثرگذار بوده است و باید با قدت بیشتری در این راستا وارد عمل شویم و وضعیت شهرستان را بهبود بخشیم که نیازمند همراهی مردم در کاهش دورهمی ها هستیم.

وی افزود: همه محدودیت های کرونایی یک دوم شدن حضور کارکنان دولت و کاهش فعالیت صنوف و منع تردد زمان بندی شده ویژه شهرهای قرمز در گلوگاه اجرایی می شود و در برخورد با متخلفان محدودیت های کرونایی بدون اغماض و تعارف وارد عمل می شویم.

دورهمی‌ها علت اصلی وضعیت قرمز

فرماندار گلوگاه همچنین با اعلام این که تمامی مقررات و محدودیت‌های جامع کرونایی مربوط به مناطق نارنجی از اول آذر ماه در این شهرستان به صورت کامل اجرایی شده بود، گفت: متاسفانه رنگ قرمز کرونایی شهرستان به خاطر عدم رعایت شهروندان است.

وی افزود: دورهمی های خانوادگی مهم ترین علت تبدیل وضعیت نارنجی به قرمز در گلوگاه است. متاسفانه همراهی خوبی از جانب شهروندان با اجرای این طرح و کاهش دورهمی ها مشاهده نشده است.

او ادامه داد: دورهمی های خانوادگی در شهرستان همچنان برگزار می شود در حالی که رسیدن به وضعیت نارنجی و زرد نیازمند همراهی مردم است.

فرماندار گلوگاه گفت: بدون همراهی مردم نمی توانیم برای مقابله با کرونا موفق شویم. متاسفانه علی رغم هشدارهای لازم ارائه شده به مردم، با اعلام روز سه شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا گلوگاه به همراه ساری، آمل، نور، بهشهر و محمودآباد در فهرست شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز قرار گرفته است.

وی افزود: گلوگاه شرقی ترین شهر مازندران و مبادی ورود استان های گلستان و سمنان است. در طول حدود 2 هفته گذشته و از اول آذر ماه در وضعیت نارنجی قرار داشت. اجرای محدودیت های جامع و هوشمند ضدکرونایی با دقت مناسب در این شهرستان اجرایی شد، اما همراهی نکردن مردم در کاهش دورهمی ها و نشست های خانوادگی موجب تشدید این وضعیت و رسیدن به وضعیت کرونایی قرمز شده است.

کلبادی نژاد گفت: انتظار می رفت اجرای محدودیت های هوشمند وضعیت این شهرستان را به زرد و حتی سفید برساند که متاسفانه چنین نشد و رسیدن به وضعیت قرمز کرونایی در گلوگاه نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرستان با تمام توان برای مقابله با کرونا وارد میدان شده است، افزود: چنانچه ترددهای غیر ضروری و دورهمی‌ها افزوده شود، نه تنها وضعیت کرونایی بهبود نخواهد یافت بلکه شاهد از دست دادن افراد و عزیزان بیشتری به واسطه فراگیری این ویروس خواهیم بود.

فرماندار گلوگاه همچنین نبود کنارگذر را یکی از نقایص اجرای کامل محدودیت های جامع کرونایی دانست ولی توضیح داد: با توجه این که شهر گلوگاه دارای کمربندی نیست، در دورانی که در وضعیت نارنجی بودیم، بلوار اصلی شهر که نقش کمربندی را دارد؛ برای تردد باز بود، ولی سه نقطه ورودی به داخل شهر در کمربندی شرق و غربی و خیابان کارون بسته شد و هیچ خودروی غیربومی حق ورود به شهر را نداشت و ندارد و تنها می توانند از بلوار برای خروج از شهر استفاده کنند.

وی گفت: در دو هفته گذشته با اجرای طرح محدودیت کرونایی، تنها خودروهای دارای پلاک بومی گلوگاه و بهشهر می‌توانستند از مسیرهای ورودی گلوگاه وارد مازندران شوند و خودورها با پلاک گلوگاه برای خروج به سمت گلستان و سمنان و خودروهایی که از مسیر شهرستان بندرگز و گرگان در استان گلستان و شهرستان دامغان در استان سمنان قصد ورود به محدوده شهرستان گلوگاه را داشتند باید دارای مجوز فرمانداری می بودند. این برنامه با قوت و دقت اجرایی شد.

*س_برچسب‌ها_س*