یک‌شنبه 10 تیر 1403

محمدباقر قالیباف چقدر رای دارد؟ / نظرسنجی 7 تیر 1403

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
محمدباقر قالیباف چقدر رای دارد؟ / نظرسنجی 7 تیر 1403

آخرین نظرسنجی انتخابات 1403 درباره تعداد آرای محمدباقر قالیباف را در این گزارش بخوانید آخرین نظرسنجی انتخابات 1403 درباره تعداد آرای محمدباقر قالیباف را در این گزارش بخوانید چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری فردا 8 تیر برگزار می‌شود. طبق آمار 61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر واجد شرایط رای دادن هستند. تابناک درباره آخرین نتایج نظرسنجی انتخابات نوشته است، نظرسنجی متا و سینا از انتخابات ریاست...

آخرین نظرسنجی انتخابات 1403 درباره تعداد آرای محمدباقر قالیباف را در این گزارش بخوانید

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری فردا 8 تیر برگزار می‌شود. طبق آمار 61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر واجد شرایط رای دادن هستند. تابناک درباره آخرین نتایج نظرسنجی انتخابات نوشته است، نظرسنجی متا و سینا از انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تا ساعت 12 ظهر روز پنج شنبه 7 تیر1403 به شرح زیر است؛

نتیجه نظرسنجی انتخابات / تعداد آرای قالیباف چند درصد است؟

1_ پزشکیان 32/03 درصد

2_ قالیباف 30/07 درصد

3_ جلیلی 24/01 درصد

4_ پور محمدی 2/02 درصد

5_ تصمیم نگرفته 10/07درصد

تعداد شرکت کنندگان: 60 هزار نفر است.

پیش بینی نتیجه انتخابات 1403

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن به فرارو، گفته است: اجماع کامل میان اصولگرایان رخ نخواهد داد. اگر مشارکت بر اساس نظرسنجی‌ها و آمارهای موجود در همین حد فعلی باشد و افزایش پیدا نکند، انتخابات به دور دوم می‌رود مگر این که مشارکت به بالای 65 درصد برسد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از آرای نامزدها چیست، اظهار داشت: پزشکیان 40، جلیلی 20 و قالیباف 20 درصد آرا را خواهد داشت. کرباسچی می‌گوید که نتایج نظرسنجی‌ها تا 70 درصد صحیح است.

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی اصولگرا نیز پاسخگوی سوالات فرارو بود. مهاجری گفت: از میان 5 کاندیدای اصولگرا، پورمحمدی، قالیباف و جلیلی قطعاً کنار نخواهند و انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. در دور اول انتخابات، پزشکیان حدود 10 میلیون، قالیباف 8 و جلیلی 7 میلیون رای را به خود اختصاص خواهند داد.

درخواست علی اکبر رائفی پور برای انصراف قالیباف

علی اکبر رائفی‌پور از حامیان سعید جلیلی در شبکه ایکس نوشت: مشارکت تا الان که این متن را می نویسم تغییر چندانی نکرده و حدود همان پنجاه درصد است.

1- قالیباف در صورت ماندن سوم خواهد شد، لذا خود و اطرافیانش چاره ای جز سر خط کردن افراد تاثیر گذار بر رأی مردم و فشار و جنگ رسانه ای به کاندیداها برای اجماع نمی بینند.

ماندن در انتخابات نیر موجب وزن کشی میزان محبوبیتش خواهد شد و این یعنی مرگ سیاسی او! لذا تا جایی که می شود مشغول ارائه تحلیل های گوناگون برای مجاب کردن دیگر کاندیداها خصوصا جلیلی هستند تا به نفع جبهه انقلاب (بخوانید قالیباف) کنار بروند.

اگر جلیلی کنار نرود احتمالا قالیباف در روزهای پیش رو آش ریخته را نذر امام زاده کرده و به نفع جبهه انقلاب (بخوانید جلیلی) کنار برود، با این کار هم خودش را از مهلکه وزن کشی انتخاباتی رهانیده هم می تواند قدری نزد بدنه انقلابی گذشته اش را سفید کند.(برای همین برخی هواداران جلیلی علاقه مند به ادامه حضور قالیباف هستند تا وزن رأی او مشخص شود)

منبع: اقتصاد آنلاین

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

محمدباقر قالیباف چقدر رای دارد؟ / نظرسنجی 7 تیر 1403 2