پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرح پهلوی

فرح پهلوی

وب‌گاه خبر آنلاین

به تازگی ویدیویی از یک گفت‌وگوی قدیمی با دکتر سید حسین نصر، رئیس دانشگاه آریامهرسابق (صنعتی شریف) در سال‌های پیش از انقلاب و رئیس دفتر فرح پهلوی در فضای مجازی بازنشر شده که او در آن ادعا کرده «سازمان امنیت پیشتیبانی بسیار قوی از شریعتی می‌کرد در دانشگاه فردوسی. [شریعتی با ساواک] به نحوه‌ای همکاری یا عضویت داشت...»

وب‌گاه فرارو

تصاویری از مراسم افتتاح خط تولید اولین خودروی مونتاژ شده در ایران با حضور فرح پهلوی و محمدرضا پهلوی منتشر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اطلاعات آنلاین تصاویری از مراسم افتتاح خط تولید اولین خودروی مونتاژ شده در ایران با حضور فرح پهلوی و محمدرضا پهلوی را منتشر کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تصمیم گرفتیم با گروگان گرفتن فرح در مراسم اهدای جایزه، شعار آزادی زندانیان سیاسی را مطرح کنیم و از طریق وسایل ارتباط‌جمعی آن را به گوش عموم برسانیم... از این رو تصمیم گرفتیم با گروگان گرفتن فرح در مراسم اهدای جایزه، شعار آزادی زندانیان سیاسی را مطرح کنیم و از طریق وسایل ارتباط‌جمعی آن را به گوش عموم برسانیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

در یک دوره طولانی، بزنگاه‌هایی وجود داشت که شاه می‌توانست بعد از سال 32، ارتباط و علاقه مشترک سیاسی ایجاد کند، به‌خصوص در سال 42 و 50 تا 52، عملاً با بی‌اعتنایی و غرور و بی‌توجهی به نظرات مشفقان اطراف خودش، راه سازش را بست. به مخالفان نشان داد که راه سازشی، راه میانه و اصلاح وجود ندارد؛ یا همینی که هست و یا سرنگونی. به همین دلیل می‌توان گفت رهبر انقلاب ایران و عامل شکست حکومت سلطنتی...

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت هویدا معتقد است عدم تعادل در منابع و مصارف منجر به تورم‌های بالا در سال‌های پایانی حکومت پهلوی شد.

وب‌گاه عصر ایران

گفته می‌شود در دی ماه کامبیز آتابای رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به ایران آمده و بعد از چند روز کشور را ترک کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه جمهوری اسلامی از سفر رئیس دفتر فرح پهلوی و رئیس اصطبل سلطنتی به ایران خبر داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اطلاعات فرازهایی از سخنان امام خمینی در واکنش به حوادث روز 26 دی ماه 1357 بویژه خروج شاه از کشور را به نقل از خبرگزاری پاریس منتشر کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌فاطمه هاشمی گفت: در خانواده ما، همه مستقل بودند؛ چه برادرانم و چه من و فائزه. نظرات‌مان را می‌گفتیم، اما من خودم هر چه پدرم می‌گفت، گوش می‌دادم، ولی فائزه بیشتر نظرات خودش را اعمال می‌کرد. اما خب بحث در خانه ما همیشه بوده و هنوز هم هست. فاطمه هاشمی در گفتگویی برخی انتقادات درباره خاطرات آیت الله هاشمی و پاسخ پدرش را روایت کرده است. بخشی از گفتگو دختر هاشمی رفسنجانی با روزنامه اعتماد...

وب‌گاه خبر آنلاین

فاطمه هاشمی در گفتگو با روزنامه اعتماد برخی انتقادات درباره خاطرات آیت الله هاشمی و پاسخ پدرش را روایت کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

افکار نیوز نوشت: تیمور بختیار عموزاده شاپور بختیار پس از نشستن بر صندلی فرمانداری نظامی تهران بیدادها کرد و هر کس را که آمریکا و انگلیس و یا محمدرضا می‌خواست، از دم تیغ می‌گذراند، او دیگر آن جوان زن و بچه‌دوست ایلیاتی نبود و مست قدرت شده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ژهمزمان با سالروز جشن ازدواج سوم محمدرضا پهلوی که با فرح دیبا بود، برخی رسانه‌ها در مروری تاریخی به یادآوری هزینه لباس فرح دیبا در این مراسم پرداختند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: شهیدان ماشاءالله احمدی‌سخا و حسن احمدی‌سخا دو برادر بودند که در غرب تهران یک مغازه پارچه‌فروشی داشتند و از معتمدان محله به حساب می‌آمدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: مستند پنج قسمتی «پرویز ثابتی» اگرچه تحریف آشکاری علیه تاریخ معاصر بود اما ثابتی خواه ناخواه دست به اعترافاتی می‌زند که یک مورد آن درباره رضا پهلوی است.