یک‌شنبه 15 مهر 1403

محیط زیست تهران در پی تدوین فهرست صنایع آلاینده

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
محیط زیست تهران در پی تدوین فهرست صنایع آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تدوین فهرست صنایع آلاینده با رعایت دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مربوطه در دستور کار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تدوین فهرست صنایع آلاینده با رعایت دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مربوطه در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای اداری حفاظت محیط زیست استان تهران در آستانه فصل سرما و امکان افزایش آلاینده‌های هوا برای برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی لازم در این زمینه و بررسی موضوعات مهم استان در حوزه‌های مختلف در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در این نشست موضوع نظارت بر عملکرد واحدهای آلاینده از طریق برقراری گشت و پایش محیط زیستی مطابق با برنامه‌های مدون مورد تاکید قرار گرفت، گفت: مقرر شد کلیه ادارات شهرستانی تدوین فهرست صنایع آلاینده را با رعایت دستورالعمل و آئین‌نامه‌های مربوطه در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست دستورالعمل کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات بود، افزود: مقرر شد در صورت مشاهده بیماری‌های حیات وحش ادارات محیط زیست گزارش مربوطه را در اسرع وقت به مبادی ذیربط ارائه کنند و اقدامات و تمهیدات لازم را در این خصوص به انجام برسانند.

مزینانی با تاکید بر اینکه آخرین وضعیت اراضی مربوط به مراکز دفن پسماندهای عادی استان نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: پیگیری مختصات جغرافیایی اراضی قابل واگذاری برای مراکز دفن پسماندهای گندک، اختر آباد، آراد کوه، آبعلی، فیروزکوه و رود شور نیز توسط ادارات شهرستانی از منابع طبیعی شهرستان به تصویب رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه کرد: کلیه ادارات محیط زیست شهرستانی مکلف شدند در خصوص کشتارگاه‌ها و عرضه کنندگان فرآورده‌های دامی و طیور، میزان و نحوه مدیریت پسماند این واحدها را پیگیری و در سامانه جامع محیط زیست ثبت کنند.

وی در پایان به سایر مصوبات این نشست اشاره و اظهار کرد: موضوع انجام اقدامات لازم در خصوص ستاد امر به معروف و نهی از منکر محیط زیست استان تهران و استفاده از این ظرفیت در بخش‌های مختلف حوزه محیط زیست همچنین صرفه‌جویی در بحث هزینه‌ها به ویژه هزینه‌های خودرویی از دیگر مصوبات این نشست بود.