دوشنبه 28 خرداد 1403

مخالفت 2 سینماگر بزرگ انگلیسی با جشنواره اسرائیلی / نه به هنرشویی!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
مخالفت 2 سینماگر بزرگ انگلیسی با جشنواره اسرائیلی / نه به هنرشویی!

کن لوچ و مایک لی که از حامیان سینمای مشهور لندن بودند، به دلیل برگزاری جشنواره فیلم تحت حمایت رژیم صهیونیستی این سینما ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کن لوچ و مایک لی 2 سینماگر بزرگ بریتانیایی که از حامیان سینما فینیکس لندن بودند، در اعتراض به برگزاری جشنواره فیلم تحت حمایت دولت اسرائیل، این سینما را ترک و از مقام خود استعفا کردند.

مهر نوشت: این سینما که از قدیمی‌ترین سینماهای بریتانیاست نمایش خصوصی «سوپرنوا: کشتار در فستیوال موسیقی» را در جشنواره بین‌المللی فیلم «سِرت» گنجانده که درباره حمله حماس به جشنواره موسیقی نوا در 7 اکتبر است.

گروه‌های طرفدار فلسطین و همچنین کارکنان و مدیران سینما فینیکس، از مدیران و متولیان سالن خواستند تا نمایش این فیلم و خود جشنواره را به دلیل ارتباط آن با وزارت فرهنگ اسرائیل و سفارت اسرائیل در بریتانیا لغو کنند.

دیروز صبح این سینما که در شمال لندن واقع است با گرافیتی قرمز رنگی که رویش نوشته شده بود «به هنرشویی نه بگو» پوشانده شده بود.

لوچ و لی هر 2 به طور مستقل به گاردین تأیید دادند که از حمایت سینما استعفا کردند.

این 2 کارگردان در سال 2015 در کنار بیش از 40 هنرمند و فیلمساز دیگر در نامه‌ای خواستار تحریم جشنواره «سرت» شده بودند و برای خشونت اسرائیل علیه مردم فلسطین این جشنواره را که توسط دولت اسرائیل و از طریق سفارت آن در لندن حمایت می‌شود، تحریم کرده بودند.

لوچ گفت: استعفای من به عنوان حامی سینما فینیکس نشان می‌دهد که من درباره تصمیم آنها برای برگزاری این جشنواره چه فکر می‌کنم. خیلی ساده باید گفت غیرقابل قبول است.

معترضان خواستار تحریم این جشنواره به دلیل حمله نظامی اسرائیل به غزه هستند.

22057

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1911648