یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

مخبر: معرفی توانمندی‌های کشور در جهت امیدآفرینی برای دوستان و ایجاد ناامیدی دشمنان است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مخبر: معرفی توانمندی‌های کشور در جهت امیدآفرینی برای دوستان و ایجاد ناامیدی دشمنان است

معاون اول رئیس جمهور گفت: معرفی دستاوردها و توانمندی‌های کشورمان امری ضروری و گامی در جهت امیدآفرینی در میان دوستان و ایجاد یأس و ناامیدی در میان دشمنان است.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نشست شورای سیاستگذاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) ظهر امروز (سه‌شنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر: مردم برای حل مشکلات در انتخابات به صحنه بیایند مخبر در این جلسه با اشاره به محبوبیت و پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی در میان مردم کشورهای مختلف اظهار داشت: معرفی دستاوردها و توانمندی‌های کشورمان امری ضروری و گامی در جهت امیدآفرینی در میان دوستان و ایجاد یأس و ناامیدی در میان دشمنان است.

وی افزود: ایران به برکت انقلاب اسلامی از ظرفیت‌ها و دستاوردهای بزرگی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، فناوری‌های نوین و سایر حوزه‌ها برخوردار است که مقامات و سران کشورهای خارجی همواره در دیدارها و مذاکرات، این توانمندی‌ها را تحسین می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه متاسفانه در این سال‌ها نتوانسته‌ایم پیشرفت‌ها، دستاوردها و خودکفایی در عرصه‌های مختلف را حتی برای مردم خودمان به‌خوبی بازگو کنیم، تصریح کرد: بازدارندگی دستاوردهای علمی و صنعتی کمتر از دستاوردهای نظامی نیست چراکه به تناسب هر پیشرفت و خودکفایی، یأس و ناامیدی در دل دشمنان ایجاد می‌شود.

مخبر بر حمایت جدی دولت از برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران تاکید کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی با جدیت به‌دنبال برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه باشند و اطمینان داشته باشند که دولت با تمام ظرفیت از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

وی همچنین بر ضرورت توجه به بخش خصوصی داخلی و خارجی در برگزاری این نمایشگاه تاکید و خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید محور اصلی برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) باشد چراکه هم موجب تقویت و پایداری رابطه دولت و بخش خصوصی خواهد شد و هم موانعی نظیر تحریم کمتر پیش روی مراودات تجاری بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها برای برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) ارائه کرد و گفت: در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه دیپلماسی صادرات محور، راهبرد این وزارتخانه تشویق شرکت‌های تولیدی به سمت تولیدات باکیفیت و صادرات محور است و نمایشگاه ایران اکسپو نیز زمینه‌ساز تحقق این راهبرد خواهد بود.

وزرای جهادکشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه از آمادگی همه‌جانبه خود برای ارائه دستاوردها و تولیدات دانش بنیان و صادرات محور در این نمایشگاه خبر دادند.

در این نشست که رییس سازمان توسعه تجارت و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند راهکارهای برگزاری هر چه بهتر ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.