یک‌شنبه 22 مهر 1403

مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر

ظاهراً روز گذشته ولادیمیر پوتین به پناهگاه مخفی خود در شمال شرق روسیه گریخته بود.

مخفی‌گاه پوتین لو رفت؟

به گفته یک الیگارشی تبعیدی، ظاهراً روز گذشته ولادیمیر پوتین به پناهگاه مخفی خود در شمال شرق روسیه گریخته بود.

لئونید نوزلین، دشمن و تاجر تبعیدی پوتین ادعا کرده است که پوتین به همراه نزدیکترین دوستانش در عمارت والدای خود پنهان شده بود و نزدیکترین دوستان و همکارانش نیز به آنجا پرواز کردند.

او مدعی شد پوتین در وحشت است و نیروها به سمت والدای پیشروی کردند تا از آن محافظت کنند.

نوزلین منتقد سرسخت دولت روسیه و پوتین است که در سال 2022 به دلیل جنگ از تابعیت روسی درآمد.

وی پس از انصراف از تابعیت روسی گفت: "هر چیزی که پوتین لمس می کند می‌میرد. شهروندی روسیه خود به نشانه‌ی ننگی تبدیل شده است که دیگر نمی‌خواهم آن را تحمل کنم."

این املاک گسترده در ساحل دریاچه و در جنگل های عمیق تپه های والدای واقع شده است که در نیمه راه بین مسکو و سنت پترزبورگ در شرق روسیه قرار دارد.

این در حالی است که سخنگوی کرملین گفته بود که پوتین کرملین را ترک نکرده است.

ولادیمیر پوتین یک لانه زیرزمینی عظیم در زیر کاخ مخفی خود در کنار دریای سیاه ساخته بود. این مجموعه در زیر کاخ یک میلیارد پوندی پوتین در ساحل نزدیک شهر گلندژیک قرار دارد. گفته می شود رئیس جمهور روسیه به دلیل نگرانی برای بقای خود در صورت وقوع انقلاب یا جنگ دستور ساخت تونل‌هایی را داده که در عمق 50 متری از سطح زمین قرار دارند.

این مجموعه زیرزمینی پیش از آن که روسیه کنترل کریمه را در سال 2014 میلادی در دست گیرد، ساخته شد. زمانی که پوتین هنوز روابط گرمی با قدرت های اروپایی داشت.

کاخ 1 میلیارد پوندی او دارای کلیسا، پیست هاکی روی یخ، کازینو و سالن قلیان اختصاصی در مساحتی 17651 متر مربعی است و مشرف به دریاست.

وجود چنین تونل هایی نخستین بار توسط سایت بیزینس اینسایدر گزارش شده بود. افشای آن نیز توسط شرکت ساختمانی منحل شده روسی سازنده آن صورت گرفته بود زیرا نمودار و نقشه هایی را به صورت آنلاین برای اثبات عالی بودن کار شرکت منتشر کرده بود.

شرکت مهندسی مترو استایل که وظیفه حفر تونل در زیر زمین مسکو را برعهده داشته در اوایل دهه 2010 میلادی این تصاویر را در وب سایت خود منتشر کرد و از آن به عنوان پروژه مجموعه زیرزمینی برای استراحتگاه در گلندژیک نزدیک ترین شهر به کاخ پوتین یاد کرده بود.

نقشه های منتشر شده پناهگاه هایی را با سیستم تهویه خاص خود و هم چنین فاضلاب و آب شیرین نشان می دهد. دیوارها آن بتنی بوده و با مصالح تقویت کننده ساخته شده اند. طبق نقشه های منتشر شده یک آسانسور مجموعه را به دو تونل متصل می کند و تونل پایینی دارای مسیری به سوی ساحل است.

تونل پایینی دارای قفسه‌های کابلی است که می توان از آن برای حمل برق، روشنایی و کابل های فیبر نوری به پست فرماندهی استفاده کرد.

اگرچه نمودارها در سال 2016 میلادی از وب سایت مترو استایل حذف شدند اما کماکان در Wayback Machine آرشیو محتوای آنلاین قابل مشاهده بودند. هنگامی که سازمان تحت هدایت الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه برای اولین بار درباره کاخ پوتین در دریای سیاه در سال 2021 گزارشی افشاگرانه را منتشر کرد هزاران شهروند روس به خیابان ها آمدند.

پوتین اما مالکیت آن کاخ را رد کرده است. اندکی پس از تحقیقات ناوالنی آرکادی روتنبرگ، دوست میلیاردر دوران کودکی پوتین مدعی شد که مالکیت آن کاخ متعلق به اوست و پوتین هیچ ارتباطی با آن ندارد. با این وجود، کرملین نتوانست توضیح دهد که چرا کاخ تحت نگهبانی 24 ساعته توسط نیروهای امنیتی دولتی قرار دارد و اگر رئیس جمهور در آنجا سکونت ندارد دلیل محافظت آن در قالب منطقه پرواز ممنوع چه بوده است. گئورگی آلبوروف، یکی از متحدان ناوالنی با بررسی بیش تر نقشه های پناهگاه زیرزمینی گفته بود که آنجا قابلیت زندگی دارد و دارای سیستم فاضلاب، امکانات رفاهی و دیوارهای بسیار مستحکم است. او گفته بود: این یک پناهگاه کامل است که می توانید در آن پنهان شوید.

یک گزارش تحقیقی درباره زندگی مخفی پوتین 

چندی پیش یک رسانه مستقل روسی در حوزه خبرنگاری تحقیقی موسوم به "پِرِکت" زندگی مخفیانه و لوکس ولادیمیر پوتین و آلینا کابائوا، شریک زندگی‌اش در قصری وسط جنگل واقع در منطقه "والدای" را به تصویر کشیده است.

شایعات و ادعاهای زیادی درباره تعداد فرزندان رئیس‌جمهور 70 ساله روسیه و شریک 39 ساله او که قبلا قهرمان ژیمناستیک بوده، مطرح شده اما از آنجایی که گویا فرزندان آن‌ها به سن قانونی نرسیده‌اند، این رسانه مستقل هیچ اطلاعاتی پیرامون آن‌ها منتشر نکرده است.

ثروت و اموال ادعایی پوتین و شریکش هرگز به رسانه‌ها درز پیدا نکرده اما این بار این رسانه مستقل روسی به چنین ادعاهایی دامن زده و با انتشار تصاویر گوناگونی این گزارش را منتشر کرده است.

طبق این گزارش، این قصر مجلل در منطقه "والدای" توسط یک شهرک وی‌آی‌پی احاطه شده است و توسط سرویس امنیتی فدرال روسیه محافظت می‌شود. همچنین، در سال 2021 اسکله‌ای برای قایق‌سواری در نزدیکی این قصر ساخته شد که از طریق کانال کوچکی می‌توان به پارک کلاسیک این قصر به مساحت 28 هکتار دست یافت.

علاوه بر این امکانات، این گزارش در ادعای خود به موارد دیگری از جمله وجود سالن بزرگ اسپا و سولاریوم، دستگاه کرایوتراپی، استخر، حمام، سونا، ماساژ و حتی بخش‌های زیبایی و دندانپزشکی اشاره کرد.

طبق این گزارش، در تابستان‌های 2020 و 2021 یک پیست کارتینگ کوچک در حوالی این قصر تاسیس و درست در کنار این اقامتگاه بین سال‌های 2016 و 2020 یک زمین بازی مخصوص کودکان به رنگ زرد و آبی در اعماق این جنگل ساخته شد.

گفته شده است که ولادیمیر پوتین برای سفر به این مخفی‌گاه از "قطار زرهی شخصی" خود استفاده می‌کند و به همین ترتیب یک ایستگاه مخفی و محافظت‌شده در نزدیکی این اقامتگاه ساخته شد.

این گزارش رسانه مستقل در پایان تحقیقاتش به "حضور مداوم فرزندانی" در این اقامتگاه اشاره کرد و آلینا کابائوا را "ملکه تاج‌گذاری نشده روسیه" خواند و در عین حال تاکید کرد که او احتمالا مادر همین فرزندان می‌باشد.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر 2
مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر 3
مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر 4
مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر 5
مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر 6
مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر 7
مخفی‌گاه پوتین لو رفت + تصویر 8