سه‌شنبه 17 مهر 1403

مددجویان خراسان شمالی بیش از 300 هزار ماسک و گان تولید کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مددجویان خراسان شمالی بیش از 300 هزار ماسک و گان تولید کردند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مددجویان استان در نیمه نخست امسال توانستند 305 هزار و 300 ماسک و لباس بیمارستانی (گان) تولید کنند.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 229 هزار و 800 عدد ماسک پارچه ای، 67 هزار و 480 عدد ماسک بهداشتی یکبار مصرف و هشت هزار و 100 عدد نیز لباس بیمارستانی (گان) بوده است.

وی با اشاره به افزوده شدن 10 واحد تولیدی دیگر به کارگاه های تولید ماسک در سال جاری افزود: هم اکنون 31 واحد تولیدی طرح های اشتغال کمیته امداد استان روزانه به تولید ماسک های بهداشتی یکبار مصرف، ماسک پارچه‌ای و لباس بیمارستانی (گان) می پردازند و آن را در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی و اقشار مختلف مردم قرار می دهند.

الهی راد با بیان اینکه این واحدهای تولیدی ماسک برای 160 مددجوی استان شغل ایجاد کرده است، تصریح کرد: در ابتدای آغاز به کار این واحدها، تعدادی از ماسک ها توسط کمیته امداد استان خریداری و در بین اقشار محروم توزیع شد و هم اکنون نیز این واحدهای تولیدی، ماسک ها را برای فروش در داروخانه ها تولید می کنند.

وی با اشاره به ارائه طرح بسته تشویقی به کارفرمایان برای اشتغال مددجویان یادآور شد: در سال جاری پیش بینی شده بود تا 344 نفر از مددجویان از طریق بسته تشویقی کارفرمایی وارد چرخه اشتغال شوند که هم اکنون 181 نفر از این طریق مشغول به کار شدند.

خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونایی شده است و شهرستان اسفراین در این استان نیز در چند روز اخیر به عنوان منطقه بحرانی کرونا شناخته شده است.

بیش از 59 هزار و 810 خانوار با جمعیت 111 هزار و 735 نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*