پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مدرس فوتبال زنان: به سرعت بازیکنان چین باختیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدرس فوتبال زنان: به سرعت بازیکنان چین باختیم

تهران - ایرنا - مدرس و سرمربی رده‌های پایه فوتبال زنان گفت: همه تیم‌های شرق آسیا سرعتی هستند و این یکی از مهم‌ترین فاکتورها و معیارهای بازی فوتبال است زیرا در چند ثانیه به گل می‌رسند و باید این موضوع را در تیم ملی فوتبال زنان تقویت کنیم.

لیلا وقاری سرمربی رده‌های مختلف تیم‌های ملی فوتبال زیر 19، 16، 15 و 14 سال بود. او نخستین کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان محسوب می‌شود و سابقه بازی در تیم‌های استقلال تهران، سایپا، دانشگاه آزاد، پیکان و کشاورز را دارد. همچنین سرمربیگری تیم فوتبال زنان استقلال را نیز در برهه‌ای برعهده داشت.

وی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره شکست سنگین 7 بر صفر تیم ملی فوتبال زنان برابر چین در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: مجبور بودیم به گونه‌ای بازی کنیم تا گل بیشتری نخوریم. دختران ما گرچه حمله کردند اما این حمله‌ها به گل تبدیل نشد. اگر بازیکنان قبل از جام ملت‌ها، چند بازی تدارکاتی داشتند، به طور قطع خیلی بهتر مقابل چین بازی می‌کردند و در برابر تیم‌های خارجی مسلط به بازی بودند.

وقاری خاطرنشان کرد: تیم‌های شرق آسیا بخاطر سرعت بالایی که در بازی دارند در همه جای زمین سریع به توپ می‌رسند. این مساله مهم را به وضوح در این بازی بخصوص وقتی توپ‌ها به کناره زمین و پشت دفاع مرکزی ارسال می‌شد، دیدیم. چند توپ خوب هم توسط زهره کودایی جمع شد و همینطور او چند دفع ناموفق داشت که متاسفانه این هم جزیی از بازی است.

وی عنوان کرد: تیم چین آگاهی محیطی کامل در زمین داشت و این موضوع هم فقط از بازی‌های تدارکاتی و تورنمت‌های دوستانه بدست می‌آید که تیم ما آنگونه که شنیدم بازی تدارکاتی نداشت.

مدرس و سرمربی رده‌های پایه فوتبال ادامه داد: وقتی بازی تدارکاتی نداشته باشیم، چطور می‌توانیم تیم را برای تورنمنت رسمی همچون جام ملت‌های آسیا آماده کنیم. باید اردوها مستمر باشند و اگر وقفه‌ای در آن بوجود بیاید، بر روی بازی‌ها اثر منفی می‌گذارد.

وی یادآور شد: باید سرعت بازی و آگاهی محیطی را در بین ملی‌پوشان بالا ببریم تا بتوانیم بهتر و مسلط‌تر بازی کنیم. بازی چین را دیدیم که به لحاظ آمادگی جسمانی خیلی خوب و با سرعت بالا در همه جای زمین راحت و روان بازی می کرد.

وقاری گفت: امیدوارم در دیدار با چین‌تایپه که آنها نیز سرعت بالایی دارند، موفق باشیم. هر چند بازی تیم چین‌تایپه را ندیدم اما تمام تیم‌های شرق آسیا سرعتی هستند و این یکی از مهم‌ترین فاکتورها و معیارهای بازی فوتبال است زیرا در چند ثانیه یا کمتر به گل می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان ایران نیز خیلی زحمت کشیدند و تلاش کردند، افزود: اما تجربه بازی‌های تدارکاتی خیلی از مشکلات را حل می‌کرد که متاسفانه بازیکنان ما قبل از این تورنمنت رسمی مسابقه‌ای نداشتند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در دیدار بعدی باید 6 بهمن ساعت 17:30 به مصاف چین‌تایپه برود.

تیم ملی فوتبال زنان ایران پیش از این دیدار نیز به تساوی بدون گل برابر هند و نخستین امتیاز تاریخ دست یافت اما به دلیل ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان این تیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا هند را از جام ملت‌های آسیا حذف کرد.

جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از 30 دی تا 17 بهمن با حضور 12 تیم به میزبانی هند در حال برگزاری است.

برچسب‌ها