چهارشنبه 18 مهر 1403

مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی: حفظ سلامت عزاداران حسینی در اولویت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی: حفظ سلامت عزاداران حسینی در اولویت است

بجنورد - ایرنا - مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی گفت: هر چند که برخی معاندان داخلی و خارجی در وضعیت کرونایی کشور به دنبال ایجاد دوگانگی بین مقدسات و دستورالعمل‌های بهداشتی هستند، اما سلامت با معنویت در عزای حسینی استان همراه می شود و در اولویت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی خادمی روز پنجشنبه در نشست تببین برنامه های ماه محرم و تجلیل از خبرنگاران استان اظهار داشت: سلامت مردم از واجبات اسلامی است به گونه ای که عزاداری ها در ماه محرم با رعایت تمامی موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه متولیان هیات‌ها و دسته‌های عزاداری در استان نسبت به چگونگی برگزاری مراسم ها در ماه محرم توجیه شده اند، تصریح کرد: مراسم عزای حسینی امسال متفاوت با پارسال خواهد بود، به گونه ای که عزاداری ها در فضای باز برگزاری می شود و در تکایا هیچ گونه پذیرایی صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام خادمی افزود: در واقع باید سعی کنیم، پذیرایی عزاداران حسینی و تمامی نذورات، به سمت کمک های مومنانه و مواسات هدایت شود تا مردم در عین انجام باورهای دینی خود، دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کرده باشند.

وی با اشاره به تشکیل گروه های نظارت برای رعایت دستورالعمل بهداشتی در تکایا و هیات ها خاطرنشان کرد: علی رغم نظارت گروهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بر عزاداری ها، در هر هیاتی، 3 نفر به عنوان "رابط بهداشت یار حسینی" بر حوزه رعایت موازین بهداشتی نظارت خواهند کرد.

وی افزود: هیاتهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، ابتدا تذکر شفاهی و بعد از به آنها تذکر کتبی داده می شود و در مرحله دوم مجوز آن هیات لغو خواهد شد که در صورت ادامه تخلف، به مراجع قضایی استان معرفی خواهند شد.

رییس سازمان تبلیغات استان با تاکید بر نقش ویژه رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم است، گفت: در عصری زندگی می کنیم که اندیشمندان از آن به عنوان، "عصر فراطلاعات" یاد می کنند ولی آنچه کار یک خبرنگار را دشوارتر می کند، شناخت شیوه های دشمن و روش های مقابله در فضایی مجازی است که به طور مداوم علیه باروها و اعتقادات دینی شبهه پراکنی می شود.

حجت الاسلام خادمی افزود: در واقع رسانه ها در این شرایط کنونی باید از ظرفیت خود برای مقابله افراد معاندی استفاده کنند که می خواهد تا عزاداری‌های ماه محرم را زیر سووال ببرند.

در خراسان شمالی هزار و 400 هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام 800 هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

استان خراسان شمالی از چهارم مردادماه دچار وضعیت قرمز کرونایی شده که این شرایط تاکنون پایدار بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*