سه‌شنبه 3 مهر 1403

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم منصوب شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم منصوب شد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم را منصوب کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی مهدی اکبرپور را به عنوان مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم منصوب کرد.

در این حکم انتصاب آمده است؛

نظر به مراتب تعهد، دانش و تجارب ارزنده مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی» منصوب می‌شوید.

امید است در پرتو عنایات خداوند متعال و بهره‌گیری از رهنمودهای ابلاغی مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) و گام دوم انقلاب اسلامی در راستای تحقق برنامه‌های بالادستی، راهبردهای دولت مردمی سیزدهم و اهداف و سیاست‌های ابلاغی وزارت عتف و با هماهنگی و همکاری صمیمانه سایر مدیران، همکاران محترم حوزه ستادی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در اجرای برنامه توسعه زیر ساخت‌های کالبدی، در انجام امور محوله با تاکید بر اولویت‌های زیر موفق و موید باشید.

1- تدوین برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت توسعه کالبدی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری بر مبنای آمایش سرزمین و سند آمایش آموزش عالی.

2- تدوین اعتبارات عمرانی مورد نیاز سالیانه، تعمیر و نگهداری، ردیف‌های متمرکز و مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود با همکاری دستگاه‌های اجرایی.

3- انجام مطالعات در زمینه معماری فضاهای دانشگاهی و آموزش عالی با تاکید بر مبانی تشکیل دانشگاه‌های سبز و منظرسازی با ارزش و هویت بخشی با تکیه بر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی.

4- نظارت عالیه بر اجرای با کیفیت مطلوب پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و رسیدگی به حل اختلاف در قراردادهای پیمانکاران و مهندسین مشاور.

5- پیگیری موارد مربوط به احداث 200 هزار واحد خوابگاه متاهلی و مسکن دانشگاهیان.

شایان ذکر است؛ مهندس مهدی اکبرپور (زاده شاهرود_ 1355) فارغ التحصیل کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد ژئوتکنیک است که با 25 سال سابقه کاری، مدیریت پروژه‌های پدافندی وزارت دفاع، مدیرعامل هلدینگ ساختمانی صندوق بازنشستگی و همچنین مدیرعامل شرکت عمارت هشتم شرق مشهد را در کارنامه کاری خود دارد.