پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

مدیریت شهری تهران از سال 1396 تا 1400 درجا زد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مدیریت شهری تهران از سال 1396 تا 1400 درجا زد

شهردار منطقه 9 تهران گفت: اگرچه زحمات قالیباف را نادیده نمی‌گیریم، اما پس از دوران وی، شهر تهران به دلیل فعالیت‌های اصلاح‌طلبان به مدت 4 سال درجا زد. زاکانی باید 8 سال تلاش کند تا وضعیت شهر به سطح زمان قالیباف بازگردد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمدرحیم مرتضوی در مراسم افتتاح 57 پروژه در منطقه 9 با اشاره به اقدامات فرامنطقه‌ای انجام شده، اظهار کرد: پروژه توسعه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) از دوره چهارم مدیریت شهری آغاز شد، اما به نتیجه نرسید. در دوره پنجم مدیریت شهری که اصلاح‌طلبان مسئولیت داشتند، پروژه نه تنها پیشرفت نکرد، بلکه قصد داشتند دو پل دوربرگردان را به فضای سبز تبدیل کنند. اما در این دوره مدیریت شهری، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و با قوت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف و خروج پادگان جی از منطقه 9 نیز یکی دیگر از پروژه‌های فرامنطقه‌ای بود. با پیگیری‌های زاکانی، توافقنامه‌ای برای خروج آن از منطقه در سال 1402 امضا و ماه گذشته در کمیسیون ماده 5 تصویب شد. این موضوع در حال حاضر در انتظار تصویب شورای عالی شهرسازی است. بر اساس تفاهم صورت گرفته، 35 درصد اراضی به ارتش و وزارت دفاع و 65 درصد به شهرداری منطقه 9 تعلق می‌گیرد. سهم شهرداری از زمین‌های این پادگان برای ارتقای زیرساخت‌ها و سرانه‌های مورد نیاز منطقه خواهد بود.

شهردار منطقه 9 با اشاره به تصویب ایجاد خط 8 مترو، گفت: احتمالاً دو ایستگاه از این خط در میدان هاشمی و خیابان دامپزشکی خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه تعداد 11 پرونده شهرسازی بلاتکلیف در منطقه وجود داشت که اکنون به 2 پرونده کاهش یافته است، اظهار کرد: حذف حریم 7.5 متری محور زرند نیز یکی دیگر از پروژه‌های فرامنطقه‌ای بود که خوشبختانه به سرانجام رسید.

وی افزود: علاوه بر اقدامات مذکور، کارهای خرد متعددی در سطح منطقه انجام شده است، از جمله تکمیل شبکه فاضلاب با ارائه مجوزهای حفاری به شرکت آب و فاضلاب، جمع‌آوری آب‌های سطحی، پیاده‌رو سازی و نهضت آسفالت که طی دو سال 60 هزار تن و در نیمه نخست سال جاری 30 هزار تن آسفالت انجام شده است.

وی با اشاره به احداث دو مخزن ذخیره‌سازی آب، اصلاحات هندسی معابر، بازپیرایی بوستان‌ها، ایجاد اسکان کارگری و بازسازی مساجد، گفت: مجموعه فرهنگی کوثر که طی 12 سال تنها 60 درصد پیشرفت داشت، طی یک سال 40 درصد پیشرفت داشته و به سرانجام رسانده شده است.

وی افزود: منطقه 9 با دو ناحیه و اعتبار 1413 میلیارد تومان، از نظر اعتبار نسبت به جمعیت رتبه دوم تهران را دارد و در این دوره با روحیه عدالت‌محوری شهردار تهران، بی‌عدالتی در توزیع منابع بین مناطق شمالی و جنوبی برطرف شده است.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه مرز خدمت به درب منازل شهروندان رسیده است، گفت: امروز 57 پروژه به بهره‌برداری رسید که در قالب طرح "من شهردارم" و بر اساس مطالبات شهروندان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیراً در فضای سیاسی به دلیل توفیقات این دوره از مدیریت شهری، دستاوردهای این دوره را تخریب کرده و آن را با دوره‌های قبلی، از جمله زمان فعالیت آقای قالیباف، مقایسه می‌کنند. در حالی که قالیباف 12 سال مدیریت شهر تهران را بر عهده داشت و اگر قرار به مقایسه باشد، باید دید در سه سال نخست فعالیت قالیباف چه اقداماتی انجام شد و در این سه سال چه اقداماتی صورت گرفته است.

اعزام تیمی از شهرداری تهران به روسیه

مرتضوی با بیان اینکه آن زمان تحریم‌ها کمتر بود، خاطرنشان کرد: هرچند زحمات قالیباف را نادیده نمی‌گیریم، اما بعد از وی، شهر تهران به واسطه فعالیت اصلاح‌طلبان، 4 سال درجا زد و زاکانی باید 8 سال کار کند تا به زمان قالیباف بازگردد.