دوشنبه 2 مهر 1403

مدیر مرکز المحسن: مقابله با ضد فرهنگ‌ها با فرهنگ علوی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مدیر مرکز المحسن: مقابله با ضد فرهنگ‌ها با فرهنگ علوی

حجت الاسلام سید محمد علوی مدیر مرکز المحسن در نجف معتقد است امکان از بین بردن توطئه‌های شرکت‌های بزرگ فیلمسازی غربی با توجه ویژه به فرهنگ علوی وجود دارد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکیازمراکززیرمجموعه بخش رسانه‌ای وابستهبهحرممطهر امامعلیعلیهالسلامدرشهرنجفاشرفمرکزیاستکهدرزمینهفرهنگ‌سازیبرایکودکانفعالیتمی‌کند. مرکزفرهنگی المحسن جامعههدفخودراکودکانونوجوانانقراردادهوتلاشداردکودکانرابهتعهدبهمبانیاسلامیتشویق کرده وآنهارابهدرپیشگرفتناخلاقورفتاردرستواحترامبهمبانیصحیحملیواسلامیوهمچنینگسترشفرهنگدینیتشویق کند. ارائهتوصیه‌هایلازم برایبزرگسالانومعلماندرخصوصنحوهتعاملبانسلجدیدو تقابل با توطئه‌های طراحی شده ضد کودکان از جمله استودیوهای فیلمسازی غربی وانجامفعالیت‌هایفرهنگیوتفریحیسالم ازدیگرفعالیت‌هایاینمرکزاست.

اینمرکزتلاشداردزمینهلازمبرایحفظهویتدینیوفرهنگیاصیلدرمیانجوامعاسلامی - عربیاز جمله عراق رامهیاکردهوآنان را مهیای مقاومت دربرابرشوکفرهنگیناشیازفرهنگغربیکهدرجامعهرسوخکرده کند.

سیاستگذاران تلویزیون کودک را جدی بگیرند / اکتفا به برنامه‌های سطح پایین اشتباهی استراتژیک برایآشناییبااین مرکزگفتگوییاختصاصیبا حجتالاسلامسیدمحمدعلویترتیبدادیمتابیشازپیشدرجریانفعالیت‌هایمرکزالمحسنقراربگیریم.

بنابهگفتهآقایسیدمحمدالعلوی، مراکزالمحسفعالیتخودرادرسال2010آغازکردهوتاکنونتولیداتخودرادربخشهایمتعدد ارائهکردهاست.

آقایعلویدرپاسخبه سؤالی درخصوصساختارمرکزتأکیدکردکهایننهاداز 2 واحداداریومطبوعاتونشرتشکیلشدهوساختاراداریوظیفهتوزیعمطبوعاتوانتشاراتمرکزرابرعهدهدارد. ازمهمترینتولیداتمرکزمی‌توانبهانتشارمجلهقنبراشارهکردکهمخاطبآنکودکانبین6تا12سالاستوتاکنون81شمارهازاینماهنامهمنتشرشدهاست. ایننشریههمچنینشاملپیوست‌هاییاستکهباموضوعنهادینهسازیآموزه‌هایمذهبیوملیباعناوینمختلفمنتشرمی‌شود.

تهیهنشریه‌هایویژهدر مناسبت‌هایدینیازجملهنشریهغدیرواربعینازدیگرفعالیت‌هایاینمرکزبهشمارمی‌رود.

چند نکته درباره شعر خوب و استاندارد کودک

مرکزالمحسنباهدفبرپاییمسابقاتفکریوفرهنگیبرایکودکانوحمایتازایتاموارائهپوشش‌هایلازمفرهنگیبهآنهاوسایرجامعهعراقفعالیتمی‌کند.

بنابراعلاممدیرمرکزالمحسناینمرکزاز ارائه تولیداتدیدارینیزغفلت نکردهومجموعهنمایش‌هایسریالیخودراباعنوانکشتیشادیبهمخاطبانخودارائهکردهاست. نمایش‌هایاینمرکزدربخش‌هایانیمیشن، کلیپ‌هافعالیت‌هایتبلیغاتیوسرودخوانیتهیهوتوزیعمی‌شود.

مدیرمرکزالمحسنمی‌افزایدکهاینمرکزبااستفادهازتخصص‌هایمختلفواستانداردهایفنیلازموهمچنیناستفادهازاصلتفریحوسرگرمی بهدنبالجذبکودکانونوجوانانعراقیوارائهآموزش‌هایلازمبهآنهااست. العلوی معتقد است که با همبستگی و هم‌پوشانی تلاش‌ها حتی امکان از بین بردن توطئه‌های شرکت‌های بزرگ فیلمسازی غربی در جوامع عربی و اسلامی نیز وجود دارد و فرهنگ علوی می‌تواند نیروی پیشران لازم برای مقابله با این ضد فرهنگ‌ها را مهیا کند.

مرکز المحسن همچنین به تازگی کتابی را منتشر کرده که حیاه الفادی نام دارد و نگاهی کودکانه به زندگی امام علی علیه السلام داشته که خود را در طول زندگیش در جایگاه قربانی برای نجات پیامبر اسلام فدا کرده بود. این کتاب مخصوص کودکان 12 ساله و بالاتر است و زندگی امام علی علیه السلام را در سه بخش از زمان تولد تا رحلت حضرت رسول اکرم و از رحلت پیامبر تا زمان خلافت و در بخش سوم از زمان خلافت تا زمان شهادت بررسی کرده است. رونمایی و توقیع این کتاب یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در مراسم عید غدیر است که چهارشنبه انجام خواهد شد.

بازار کتاب کودک در دست تصویرگران غیرحرفه‌ای / دستمزد نا مناسب کیفیت را فدای کمیت می‌کند

مذکر المحسن در جریان برپایی برنامه‌های عید غدیر مسئولیت اجرای برنامه‌های متعددی را بر عهده دارد که همگی در حوزه کودکان و نوجوانان تعریف می‌شود. از برنامه‌های این مرکز می‌توان به راهپیمایی هزار کودک یتیم در حرم امام علی اشاره کرد که قرار است با برنامه‌هایی شاد و متنوع همراه باشد. برپایی نمایشگاه کتاب در صحن علوی و تلاش برای فرهنگ‌سازی در کودکان با اجراهای شاد و سرگرم کننده از دیگر اهداف مرکز از برنامه‌های هفته جاری است.

مدیر مرکز المحسن: مقابله با ضد فرهنگ‌ها با فرهنگ علوی 2