جمعه 28 اردیبهشت 1403

مربی تیم ملی وزنه‌برداری: «رستمی» خود را با تیم ملی وفق دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مربی تیم ملی وزنه‌برداری: «رستمی» خود را با تیم ملی وفق دهد

تهران - ایرنا - مربی تیم ملی وزنه‌برداری در حالی که از فاصله داشتن «سهراب مرادی» با شرایط آرمانی سخن گفت، عنوان کرد که «کیانوش رستمی» باید در اردوی تیم ملی شرکت کند و خود را با شرایط وفق دهد.

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری مردان از 10 آبان در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد و اردوی تیم ملی زنان نیز به صورت ادواری از 28 آبان آغاز خواهد شد.

در این زمینه به گفت و گو با «اکبر خورشیدی» مربی تیم ملی مردان و مشاور فنی وزنه‌برداری زنان پرداختیم که او در خصوص وضعیت وزنه‌برداران و نیز حضور نیافتن «کیانوش رستمی» و شرایط «سهراب مرادی» به گفت و گو با ایرنا پرداخت.

متن مصاحبه با وی را می‌خوانیم:

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از دهم آبان شروع شد. در این چند روز سطح ملی‌پوشان را چگونه ارزیابی کردید؟

متاسفانه بحران کرونا سیستم‌های ورزشی را در تمام رشته‌های مختلف بهم زده است. جدای از آن ما باید تابع برنامه فدراسیون بین‌المللی و کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا باشیم. برنامه اردوهای تیم ملی بستگی به برنامه مسابقات برون‌مرزی دارد. به همین جهت وزنه‌برداران با توجه به اینکه برنامه مسابقات مشخص نیست از آمادگی صد درصد برخوردار نیستند. برخی از ملی‌پوشان چون علی میری، رسول معتمدی، محمد زارعی و کیا قدمی پیش از حضور در اردوی تیم ملی امکانات خوبی را در استان‌ها داشتند و سالن‌ها باز بود و از شرایط بهتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. برخی از استان‌ها در شرایط بحرانی بودند و ملی‌پوشان نمی‌توانستند به آن صورتی که باید تمرین کنند.

وضعیت آسیب دیدگی «سهراب مرادی» چگونه است؟

با حضور «سهراب مرادی» در اردوها وزنه‌برداران دیگر خیلی انگیزه گرفتند. وی به دلیل آسیب‌دیدگی از شرایط آرمانی فاصله دارد اما همه تلاش خود را می‌کند. مرادی با آمادگی نسبی به اردو آمده است و 60 درصد آمادگی دارد و شرایط را برای او به گونه‌ای مهیا کردیم تا وضعیت بهتری از نظر جسمانی داشته باشد. به این امید که با توجه به فاصله‌ای که با المپیک داریم به این بازی‌ها برسد.

امید برای کسب مدال در المپیک وجود دارد؟

وزنه‌برداری ایران در این سال‌ها در المپیک مدال کسب کرده و با برنامه‌ریزی و حمایت فدراسیون وزنه‌برداری و کمیته ملی المپیک طبیعتا باید چهار مدال در این بازی‌ها کسب کنیم.

کیانوش رستمی چرا در تمرینات تیم ملی حاضر نشد؟

با توجه به عملکرد رستمی در سال گذشته وی با آنکه به اردوی تیم ملی دعوت شد اما ترجیح داد که در تمرینات شرکت نکند. زیاد در جریان کار نیستیم. او باید بداند که رفتن به المپیک راحت نیست و باید زحمت بکشد و خود را با شرایط وفق دهد. مدعیان دیگری هستند که هم در وزن او و در وزن دیگر به دنبال کسب سهمیه و حضور در المپیک خواهند بود.

وی به تنهایی با مربی خود تمرین می‌کند؟

با توجه به پیشینه‌ای که او دارد، طبق روال گذشته تمریناتش را انجام می‌دهد. به هر صورت در کمپ تیم ملی وزنه‌برداران تست کرونا دادند و منفی شد. شرایط اردو آسان نیست و او باید خود را با این شرایط و تمرینات ملی‌پوشان در اردو وفق دهد. هر ورزشکاری که زحمت بکشد نتیجه بهتری بدست می‌آورد. شکی نیست که او در این عرصه زحمت کشیده اما باید با یک سری از مسایل کنار بیاید. فدراسیون می‌داند و رستمی که دلیل‌های همیشگی را برای عدم حضور در اردوی تیم ملی می‌آورد.

با برنامه محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی، وزنه‌برداران به مدت 40 روز باید در کمپ حضور داشته باشند و پس از آن دور رفت لیگ باشگاه‌های ایران برگزار می‌شود و امکان دارد که ملی‌پوشان شایسته از مسابقات لیگ نیز به اردوی تیم ملی اضافه شوند و برخی از این وزنه‌برداران که در اردو حضور دارند از فهرست تیم ملی خط بخورند.

شما به تیم ملی وزنه‌برداری مردان برگشتید؟

ما مدیریت بحران هستیم و فدراسیون وقتی صلاح بداند به عنوان مربی در تیم ملی مردان خواهم بود و با برخواه همکاری می‌کنم و از آن طرف مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان نیز هستم و بر کار آنان نظارت دارم. هر کاری از دستم بربیاید برای وزنه‌برداری انجام می‌دهم.

چرا شیوه برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری زنان به صورت ادواری شد و معیار انتخاب وزن برداران چه بود؟

در این مدت وزنه‌برداران تمامی استان‌ها را زیر نظر داشتیم و امید نسبی را نسبت به سیده الهام حسینی و پریسا جهانکفریان برای حضور در المپیک داریم. به هر صورت زنان 2 سهمیه دارند و می‌توانیم نیم نگاهی به المپیک داشته باشیم و ناامید نیستیم و بهتر است در مسابقات گزینشی المپیک حضور داشته باشند. به خاطر اینکه امکانات لازم را نداشتیم اردو را به صورت ادواری برگزار کردیم و هر ورزشکار در یک اتاق مجزا خواهد بود.

در این اردو عدالت را رعایت کردم و دو بزرگسال و یک جوان به صورت ثابت و سه نوجوان به صورت ادواری در اردو حضور می‌یابند. با مشخص شدن مسابقات برون مرزی در سطح جوانان و نوجوانان برنامه‌های خاصی را برای این رده‌ها داریم. نباید شرایط را پیچیده کنیم زیرا خانواده‌ها به دلیل کرونا حساس هستند و دلهره دارند و به همین دلیل نظم و انضباط را برای برگزاری اردو رعایت می‌کنیم. مسلما وزنه‌برداران دیگری هم برای دعوت به اردو در نظر داریم.

*س_برچسب‌ها_س*
مربی تیم ملی وزنه‌برداری: «رستمی» خود را با تیم ملی وفق دهد 2
مربی تیم ملی وزنه‌برداری: «رستمی» خود را با تیم ملی وفق دهد 3