جمعه 13 مهر 1403

مردم به برچسب اصالت و سلامت کالا توجه کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مردم به برچسب اصالت و سلامت کالا توجه کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و همچنین تاریخ تولید و انقضاء محصولات غذایی توجه ویژه داشته باشند.

دکتر «شهریار مستوفی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته 613 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در سطح واحدهای تولیدی و عرضه توسط کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو انجام شد.

او گفت: در این اقدامات 170 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف امحاء شده و همچنین در این بازدیدها 57 هزار و 196 قلم مواد غذایی و 19 هزار لیتر مواد بهداشتی کشف و توقیف شده است.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو پایش مداوم و نمونه برداری و بررسی محصولات سطح عرضه است که این کار به صورت روزانه توسط کارشناسان این مدیریت به طور مستمر انجام می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با باین اینکه مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه امروز است، گفت: باتوجه به اینکه بخش زیادی از این کالاها از کشور های دیگر وارد کشور ما می شود، کنترل و نظارت سازمانهای ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است.

مستوفی افزود: یکی از راه های اطمینان از اصالت و سلامت این گونه کالاها وجود برچسب های اصالت بر روی کالا می باشد لذا سازمان غذا و دارو برای همه محصولات سلامت محور اعم از خوراکی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی وجود برچسب اصالت و سلامت را الزامی کرده است.

وی تصریح کرد که بازرسان معاونت غذا و دارو همه محصولات سلامت محور را در سطح عرضه مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده اقلام فاقد برچسب اصالت اقدام به جمع آوری کالا می نمایند.

*س_برچسب‌ها_س*