پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مرز مهم در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 19 تیر

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
مرز مهم در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 19 تیر

بررسی ها نشان می دهد که در معاملات پشت خطی دیشب هم کمتر کسی تمایل داشت در موقعیت خرید و فروش سکه امامی قرار بگیرد. به نظر می رسد ترس از نوسانات کاهشی قیمت دلار باعث شده که برخی از سکه بازان هم با شک و احتیاط دست به معامله بزنند.

به گزارش اقتصادنیوز، پای سکه بازان در دومین روز هفته هم سُر خورد و فلز گران بهای داخلی در سراشیبی قرار گرفت. آن طور که رسانه ها اعلام کرده اند قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز یکشنبه در حدود 200 تا 300هزارتومان ارزان شد و در محدوده 28 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسید.

از نگاه فعالان بازار یکی از دلایل عقب نشینی سکه بازان به دلیل نوسانات کاهشی نرخ دلار بوده است. از سوی دیگر به دنبال کمرنگ شدن‌اخبار سیاسی منفی در چند روز اخیر قدرت سکه بازان تا حدودی کم شده است.

 شک و احتیاط در بازار سکه 

بررسی ها نشان می دهد که در معاملات پشت خطی دیشب هم کمتر کسی تمایل داشت در موقعیت خرید و فروش سکه امامی قرار بگیرد. به نظر می رسد ترس از نوسانات کاهشی قیمت دلار باعث شده که برخی از سکه بازان هم با شک و احتیاط دست به معامله بزنند.

مرز مهم در بازار سکه

در شرایط فعلی قیمت سکه در مرز حمایتی مهمی قرار دارد. تحلیلگران اقتصادی باور دارند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری نوسان نزولی را ثبت کند احتمال صعود سکه دشوار خواهد شد.

سکه در حال حاضر حمایت 28میلیون و 800 هزار تومان را در پیش رو دارد که برای رسیدن به آن نیازمند اسین است که دلار مسیر تا حدودی نوسان نزولی را ثبت کند. ار سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که حمایت سطح 61 درصدی فیبوناچی در محدوده 28 میلیون و 200 هزار تومان مهم ترین حمایت پیش روی سکه است که شکست آن می تواند سکه را به سمت حمایت محدوده 26 میلیون و 900 هزار تومانی که سکه در 22 خرداد ماه از آن محدوده برگشت هدایت کند. اما در صورتی که سکه از حمایت 28 میلیون و 500 هزار تومانی برگردد مقاومت 29 میلیون و 250 هزار تومان حایز اهمیت است.

همچنین بخوانید