شنبه 21 مهر 1403

مرکز آموزش عالی دانیال نبی (ع) شوش افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرکز آموزش عالی دانیال نبی (ع) شوش افتتاح شد

دزفول - ایرنا - همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر دانشگاه فرهنگیان مرکز مهارت آموزی حضرت دانیال نبی (ع) شوش با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه خوزستان از استانهای با پیشینه آموزش، دینداری، تربیت و تاریخ است افزود: امروز در شهرستان شوش مرکز مهارت آموزی دانیال نبی (ع) افتتاح شد تا خوزستان همچنان در توسعه مراکز دانشگاهی پیشتاز باشد.

حسین خنیفر گفت: خوزستان از لحاظ ضریب پذیرش دانشجو، معلم و مهارت آموز بعد از تهران دوم است.

وی افزود: درسال گذشته از لحاظ میزان افزایش دانشجوحدود 50درصد افزایش داشتیم و امسال حدود 21هزار دانشجوی فارغ التحصیل درکل کشور تحویل وزارت آموزش وپرورش خواهند شد.

وی گفت: درحال حاضر 64پردیس و34مرکز وابسته به دانشگاه فرهنگیان در کشور فعال می باشند.

امام جمعه شوش نیز در این نشست گفت: آموزش مهارت های آموزشی امری بسیار ضروری است که در نظام آموزش و پرورش باید تقویت شود.

سید محمد امام گفت: انتظار داریم که توجه ویژه ای از جمله تجهیز و تکمیل امکانات دانشگاه فرهنگیان شوش شود.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان ابعاد ویژه ای دارد که یکی از ابعاد آن مسئله اشتغال است که می تواند وضعیت بیکاری در شهرستان را بهبود ببخشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از چالش های اساسی که در حوزه آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد کمبود شدید نیروی انسانی است.

کوروش مودت افزود: این کمبود نیروی انسانی به دلایلی از جمله مهاجرت معلمان به دلیل شرایط بد اب و هوایی افزایش یافته است.

وی افزود: امسال هم حدود 18 هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم که قصد داریم از طریق تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم، حق تدریس آزاد و حق تدریس رسمی این کمبود را جبران کنیم.

عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش هم در این نشست با اشاره به پتانسیل شهرستان در زمینه آب وخاک، گردشگری و کشاورزی و دامپروری گفت: از رییس دانشگاه فرهنگیان کشور انتظار داریم یک سهمیه خاصی برای دانشگاه فرهنگیان شوش در نظر بگیرد.

مرکز آموزش عالی شهرستان شوش قرار است با300 دانشجو در سال تحصیلی اینده فعالیت خود را اغاز کند.

*س_برچسب‌ها_س*