یک‌شنبه 15 مهر 1403

مرکز بازآفرینی زنان آسیب‌دیده اعتیاد در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرکز بازآفرینی زنان آسیب‌دیده اعتیاد در قم راه‌اندازی می‌شود

قم - ایرنا - مدیرکل بهزیستی قم گفت: یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به قم راه‌اندازی مرکز نگهداری و بازآفرینی زنان آسیب دیده شهر در زمینه اعتیاد است که مقدمات آن در سطح استان فراهم شده است.

مهدی پهلوانی ستوده روز چهارشنبه در نشست معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با جمعی از بانوان قمی، بیان کرد: هم اکنون شهرداری قم به عنوان مجری و اداره کل بهزیستی به عنوان بهره بردار این طرح تمام مراحل اداری و فنی را پشت سر گذاشته اند و ضرورت فرهنگی اجرای طرح نیز مورد تصویب قرار گرفته است و عملیات اجرایی آن طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبارات اندک ملی جهت احداث این طرح، گفت: برغم بهره گیری از کمک های خیرین، کل اعتبارات تخصیصی جوابگوی فاز نخست آن نیز نیست و این نگرانی وجود دارد که این پروژه به یکی دیگر از طرح های نیمه تمام استان تبدیل شود.

مدیرکل بهزیستی قم اظهار داشت: تاکنون 3 میلیارد تومان برای احداث مرکز نگهداری زنان آسیب دیده قم تخصیص یافته در حالی که برای اتمام آن به چندبرابر این رقم نیاز است.

مجموعه ورزشی تختی به بانوان قم واگذار می شود

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در ادامه با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهوری به قم در خصوص توسعه زیرساخت های ورزشی بانوان، بیان کرد: مجموعه ورزشی تختی به همراه 20 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های ورزش بانوان به زنان استان اختصاص یافته است.

ابراهیم سانی خانی ادامه داد: با 20 میلیارد تومان اختصاص یافته به مجموعه ورزشی تختی امکان بهره برداری کامل از آن جهت ورزش بانوان وجود ندارد و به همین دلیل در فازهای اولیه بخش هایی از آن آماده بهره برداری برای بانوان خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای آماده سازی کامل مجموعه ورزشی تختی جهت استفاده بانوان برای ورزش های مختلف اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان نیاز است در حالی که از محل سفر رییس جمهوری فقط 20 میلیارد تومان به این مصوبه تخصیص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با تاکید بر اینکه مجموعه ورزشی تختی به زودی به صورت کامل به ورزش بانوان اختصاص خواهد یافت، اظهار داشت: تا زمانی که زیرساخت های لازم جهت جابه جایی هیات های ورزشی مستقر در مجموعه ورزشی تختی فراهم نشود، فعالیت این هیات ها در این محل ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها