مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صاحب مقام کشوری شد
شاهرود - ایرنا - مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به رتبه برتر کشوری در ارزشیابی فعالیتهای فناورانه در سال گذشته دست یافت.
سعید ناظمی روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: بر اساس شاخص های ارزیابی و پس از بررسی های کارشناسان وزارت متبوع، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توانست رتبه نخست را در بین دانشگاههای علوم پزشکی منطقه یک آمایش و دانشگاه های تیپ 2 و سه رتبه هشتم را در بین 52 دانشگاه علوم پزشکی کشور به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به شاخص های ارزیابی تصریح کرد: تعداد واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در مرکز رشد، تعداد قراردادهای فروش، برگزاری دوره های آموزشی، تعداد اختراعات ثبت شده، حاکمیت و رهبری، محصولات تولیدی، اعتبارات جذب شده و ارائه خدمات فناوری به واحدهای مستقر در مرکز رشد، از شاخص های ارزیابی بود.
مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: حمایت های معاون تحقیقات و فناوری و ریاست دانشگاه، اجرای موفق طرح های فناوری و همکاری واحدهای اجرایی و صنعتی بمنظور ارتباط دانشگاه با صنعت، از مهمترین دلایل کسب رتبه برتر توسط این مرکز بود.
در استان سمنان 2 دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های سمنان و شاهرود فعال است. دانشگاه علوم پزشکی شاهرود 2 شهرستان شاهرود و میامی را زیر پوشش خود دارد. این دانشگاه از سال 1352 با عنوان آموزشگاه بهیاری کار خود را آغاز کرد، در سال 1361 به دانشکده مامایی و پرستاری و در سال 1371 به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافته است. مجموعه کنونی از اسفند 1386 با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود در حال فعالیت است. در این دانشگاه هم اکنون افزون بر 2 هزار دانشجو در 9 رشته کارشناسی، 6 رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترای تخصصی است.
*س_برچسبها_س*