یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی نیازمند بودجه است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی نیازمند بودجه است

استاندار مرکزی گفت: تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در این بازه زمانی کوتاه نشان از جدیت مسئولین استان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس دارد که کاملا قابل تقدیر است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در بیست و هشتمین نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تلاش‌های بسیاری برای تکمیل و پیشرفت موزه دفاع مقدس انجام دادند که قابل تقدیر است و لازم است این تلاش‌ها مستمر و ادامه دار باشد.

وی افزود: تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در این بازه زمانی کوتاه نشان از جدیت مسئولین استان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس دارد که کاملا قابل تقدیر است. استان مرکزی امروز افتخار این را دارد که مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان را برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را راه اندازی کرده و مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان امروز یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس استان مرکزی امروز یک مرکز فرهنگی بسیار اثر گذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده، افزود: امروز آحاد و اقشار مختلف مردم در همه رده‌های سنی می‌توانند از این مرکز فرهنگی بازدید داشته باشند. تا پایان سال مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیازمند این است که اعتباراتی به آن تزریق شود تا بتوانند کارهای مهمی که نیمه کاره هستند به اتمام برسانند.

وی افزود: در خصوص بودجه سال 1400 شورای شهر و شهرداری باید برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت اختصاص بودجه به این مرکز داشته باشند چرا که بارها تمایل شورا و شهرداری برای تکمیل این مرکز فرهنگی اعلام شده و همچنین فرمانداری اراک باید از اعتبارات شهرستان اراک برای تکمیل برخی از امورات مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان در نظر بگیرد و استان هم نیاز است برنامه‌ریزی‌های لازم برای اختصاص بودجه در شورای برنامه ریزی استان انجام شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات استانی و ملی در سال 1400 باید نتیجه آن تکمیل پروژه‌های مهم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باشد و به غیر از ساختمان گالری کلیه امور باید تا نیمه اول سال آینده تکمیل شوند.

انتهای پیام