شنبه 16 تیر 1403

مزارع گندم استان زنجان به نرم مبارزه با سن پوره رسیده است / 100 اکیپ پایش مزارع گندم استان زنجان را انجام می‌دهد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مزارع گندم استان زنجان به نرم مبارزه با سن پوره رسیده است / 100 اکیپ پایش مزارع گندم استان زنجان را انجام می‌دهد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به پایش‌هایی که در سطح استان زنجان انجام شده، امروز اکثر مزارع که با سن مادر مبارزه نشده در حد نرم مبارزه با سن پوره هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه آفت سن گندم، یکی از آفات شناخته شده برای گندم است و اکثر کشاورزان با این آفت آشنایی دارند، اظهار داشت: سال‌هاست که در این مقطع زمانی شاهد مبارزه با این آفت هستیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز کشاورزان سازمان جهاد کشاورزی را همراهی کردند و در مرحله سن مادر در سطح بیش از 86 هزار هکتار مبارزه انجام شد، افزود: امسال رکورد مبارزه با سن مادر شکسته شد و همین امر نیز توانست کنترل کننده اوج گیری این آفت باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه از هفته‌های گذشته زمان مبارزه با سن پوره آغاز شده است، گفت: بیش از 150 هزار هکتار از اراضی استان زنجان علیه آفت سن پوره سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه همکاران سازمان جهاد کشاورزی در عرصه حضور دارند و بیش از 100 اکیپ پایش به شکل تمام وقت صبح و عصر به همراه کشاورزان هستند، عنوان کرد: این کارشناسان اقدامات ترویجی، توصیه‌های تغذیه‌ای گندم و سمپاشی علیه آفات مزارع گندم را انجام می‌دهند.

بلالی با بیان اینکه محصول گندم جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود و برای کشور و کشاورزان مهم است، گفت: خوشبختانه امسال به لحاظ قیمتی شرایط برای کشاورزان مناسب شده و توجیه پذیری برای مبارزه با آفت نیز بیشتر شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: از کشاورزان خواهشمندیم با توجه به پایش‌هایی که در سطح استان داشتیم، امروز اکثر مزارع که با سن مادر مبارزه نشده در حد نرم مبارزه با سن پوره هستند، با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه اقدام کنند تا شاهد خسارتی برای کشاورزان نباشیم.

انتهای پیام /