یک‌شنبه 8 مهر 1403

مزار شهدای گمنام زنجان بازگشایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مزار شهدای گمنام زنجان بازگشایی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مزار شهدای گمنام گاوازنگ زنجان که از اسفند سال گذشته به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسته بود پس از گذشت بیش از 100 روز دوباره بر روی زائران باز شد.

علی کاظمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام در پی مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا و برای حفظ سلامت مردم صورت گرفته بود که همزمان با بازگشایی این مزار، زائران به منظور گرامیداشت این بازگشایی به توزیع شیرینی پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: از زائران و شهروندان تقاضا می‌شود به منظور حفظ سلامتی شیفتگان شهدا در زمان تشرف برای زیارت، حداکثر همکاری را با خادمان خود داشته باشند.

کاظمی افزود: از زائران انتظار می‌رود نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورده و هنگام تشرف ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (2 متر)، جانماز، قرآن و کتب ادعیه شخصی به همراه داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: هشت شهید گلگون‌کفن انقلاب اسلامی از سال 1381 در تپه نورالشهدای ارتفاعات گاوازنگ زنجان آرمیده‌اند تا این محل، مامنی برای دلدادگان و عاشقان شهدا باشد.

وی افزود: پیکر یکی از این شهدای والامقام در سال 79 و سایر شهدا در سال 80 تفحص شده است.

*س_برچسب‌ها_س*