یک‌شنبه 1 مهر 1403

مسئول بسیج اصناف: شهر حجاب در تهران و اصفهان احداث می‌شود

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
مسئول بسیج اصناف: شهر حجاب در تهران و اصفهان احداث می‌شود

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: شهر حجاب در راستای معرفی الگوها و کالاهای حجاب در تهران و اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: شهر حجاب در راستای معرفی الگوها و کالاهای حجاب در تهران و اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضا حسن‌پور امروز به مناسبت هفته بسیج اصناف و بازاریان در نشست خبری سازمان بسیج اصناف در مورد نقش اصناف و معرفی کالاهای حجاب گفت: ما به زودی شهر حجاب را در اصفهان و تهران به صورت دائمی راه‌اندازی می‌کنیم تا الگوهای مناسب حجاب برای کودکان تا بزرگسالان در آن ارائه شود. این طرح طراحی و کامل شده و در حال گرفتن جای مناسب در تهران هستیم که ظرف یکی دو ماه آینده مشخص می‌شود و احتمالا در هفته بسیج راه‌اندازی خواهد شد.

مسئول بسیج اصناف گفت: ما برای بحث حجاب الگوهای مختلفی ارائه می‌کنیم و در نمایشگاه‌های مختلف مدل‌های مانتوهای شیک برای بانوان طراحی کرده‌ایم. گاهی برخی از این مدل‌ها در سبد خرید مردم قرار نگرفته‌اند و تلاش می‌کنیم که در سبد تقاضای مردم قرار گیرد.

وی افزود: وقتی مردم را از امری مانند بی‌حجابی نهی می‌کنیم باید یک الگو و مدلی به آنها بدهیم و کارهای اساسی در زمینه معرفی طرح‌های جایگزین ارائه کرده‌ایم. برای بانوان فروشنده در اصناف مختلف 100 طرح مانتوی اسلامی و با قیمت مناسب و قابلیت انجام کار در اصناف مختلف طراحی کرده‌ایم. همچنین برای دانش‌آموزان دختر هم مدل‌های مناسب و نوجوان‌پسند ارائه کرده‌ایم. برای کودکانی که تازه به سن تکلیف می‌رسند و از فضای کودکی به فضای باحجاب می‌خواهند وارد شوند، نیز الگوهایی معرفی کرده‌ایم، درحالی‌که تاکنون در این فاصله سنی الگوی مناسبی نداشتیم.

حسن‌پور اضافه کرد: توجه به طیف سنی مختلف و در راستای علاقه به پوشش و عفت برای بانوان دنبال می‌شود

وی همچنین در مورد نقش بسیج برای تولید کالاهای متناسب با حجاب گفت: واحدهای صنفی که محصولات مخالف حجاب ارائه می‌کنند، با کمک اتحادیه‌های صنفی در زمینه گرانفروشی یا انجام ناهنجاری‌های اجتماعی پلمب می‌شوند و ما فقط عضو هیات نظارت هستیم. پلمب واحدها حتما باید با مجوز اتحادیه انجام شود.

حسن‌پور اضافه کرد: با کار فرهنگی و همکاری اصناف، کشف حجاب متصدیان فروش در واحدهای صنفی به حداقل کاهش پیدا کرده، در این زمینه گفتگوهای فرهنگی زیادی داشتیم و حتی برای برخی اصناف کارشناس روان‌شناسی هم در نظر گرفتیم و توجیه شدند و متصدیان بی‌حجاب در این واحدها به حداقل‌ها کاهش یافته است.

مسئول بسیج اصناف در مورد مقابله با عرضه کالاهای قاچاق گفت: کالاها باید شناسه داشته باشند و با همکاری اصناف از عرضه کالاهای قاچاق جلوگیری می‌شود. البته در زمینه پوشاک، گاهی اصناف می‌گویند باید از مرز کنترل شود و گاهی گلایه می‌کنند که مرز به عنوان مبدأ رها شده، اما در بازار سخت‌گیری می‌شود و ما به عنوان بسیج اصناف در کنار ستاد مبارزه با قاچاق کالا کمک می‌کنیم تا این ناهنجاری‌ها برطرف شود

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

مسئول بسیج اصناف: شهر حجاب در تهران و اصفهان احداث می‌شود 2