یک‌شنبه 22 مهر 1403

مسئول حزب نهضت اسلامی غرب افغانستان: دفاع از قدس وظیفه همه مسلمین است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسئول حزب نهضت اسلامی غرب افغانستان: دفاع از قدس وظیفه همه مسلمین است

تهران - ایرنا - مسوول حزب نهضت اسلامی در غرب افغانستان گفت که بیت‌المقدس به عنوان اولین قبله مسلمین برای تمام مسلمانان حایز اهمیت است و از آنجایی تنها به یک جغرافیا بنام فلسطین مربوط نمی‌شود، همه مسلمین جهان در قبال آن مسئولیت دارند و برای حراست و دفاع و آزادی آن مکان تلاش کنند که این یک وظیفه و رسالت است.

استاد محمد دادفر کریمی، در گفت وگو با خبرگزاری آوا نیوز افغانستان گفت: امروزه اگر بخواهیم فرهنگ و تمدن اسلام را از نگاه علمی ریشه یابی کنیم، نمی‌توانیم اسلام را به یک خطه و یک جغرافیای محدود قرار دهیم، بنابر این فلسطین به عنوان نخستین قبله جهان اسلام هم صرفا متعلق به فلسطینیان نیست و همه مسلمین باید برای دفاع از آن قیام کنند.

وی با اعلام اینکه بهترین راهکار برای خروج از بحران و معضل چندین ساله فلسطین این است که جهان اسلام با اتحاد و همدلی و با یک فکر واحد از بیت المقدس دفاع کنند، گفت: از آنجایی که به تنهایی و یا با یکی دو کشور نمی توان از کیان کشورهای اسلامی دفاع کرد، لازم است همه برای دفاع از این سرزمین مقدس که امروزه متعلق به فلسطینیان است، قیام کنیم. دادفر کریمی با بیان اینکه فلسطین به عنوان یکی از نمادهای اصیل اسلامی و مکانی مقدس است که از نگاه فرهنگی و تاریخی در اسلام جایگاه بخصوصی دارد، افزود: زمانی یک جامعه و یک تمدن نابود می‌شود که داشته‌های فرهنگی آن از بین برود. همانطور که شاهد هستیم در چند سال اخیر گروهی تروریستی موسوم به داعش، می‌خواست تمام تمدن اسلام را منهدم سازد که نتیجه آن چند سال بعد معلوم خواهد شد.

مسئول شورای علمای شیعه غرب افغانستان اظهار داشت: موضوع فلسطین و قدس شریف درد ناسور قدیمی است بر پیکر جهان اسلام که اگر به موقع درمان می‌شد، شاید امروز کشورهای اسلامی این روزگار خونین و تلخ را نمی‌داشتند. به گفته دادفر کریمی، فعلا در شرایطی قرار داریم که جهان در دست استکبار جهانی قرار دارد، مستکبرین کوشش می‌کنند که منابع اساسی و اصلی جهان اسلام را تحت تاثیر قرار دهند و با پیش‌آمد و یک سلسله توافقات با حاکمان خائن که در راس حکومت‌های اسلامی قرار دارند، می‌خواهند این جهان را به طرف یک انزوا و گسست سوق دهند. وی افغانستان و فلسطین از یک تار و پود دانست و گفت: افغانستان یک جامعه سنتی است و از آنجایی که اسلام مرز ندارد، پس باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و حامی همدیگر باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*