دوشنبه 9 مهر 1403

مسابقات اسب دوانی آق قلا زیر باران برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقات اسب دوانی آق قلا زیر باران برگزار شد

گرگان - ایرنا - هفته پنجم مسابقات اسب‌دوانی شهرستان آق قلا در استان گلستان با حضور 56 راس اسب نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در 6 دور عصر امروز جمعه زیر باران و بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

به گزارش ایرنا این مسابقات که بدلیل خطر شیوع کرونا از حضور و حمایت تماشاگر محروم است در مجموعه اسب دوانی شهرستان آق قلا برگزار که در کورس اول و مسافت هزار و 200 متر کمال دالیجه عطا با اسب بایداق کهری قهرمانی شد؛ همچنین عنوان قهرمانی دور دوم در مسافت هزار متر را عبدالحلیم قبادی با اسب فرانسه بدست آورد. در دور سوم و در مسافت هزار و 200 متر ستار مهرانی با اسب امیرخان2 زودتر از سایرین از خط پایان گذشت؛ در چهارمین دور مسابقات نیز که در مسافت هزار و 200 متر برگزار شد امیر مختومی با اسب پاشاخان قهرمان شد. بر پایه گزارش خبرنگار ایرنا؛ عنوان قهرمانی مسافت هزار و 200 متر دور پنجم هم به ستار مهرانی با اسب کینگ آس رسید. دور ششم و پایانی این هفته از رقابتها در مسافت هزار و 550 متر برگزار که امیر مختومی با اسب آلپار قهرمانی خود در هفته چهارم این رقابتها را مجددا تکرار کرد. با وجود ثبت نام 62 راس اسب برای مسابقات هفته پنجم آق قلا 6 اسب از سوی دامپزشک میدان بدلایل مختلف پزشکی کنار گذاشته شدند.

جایزه نقدی این مسابقات به میزان یک میلیارد و 81 میلیون و 500 هزار ریال بین مالکان اسب ها، مربیان و چابکسواران برتر توزیع شد.

مسابقات اسب‌دوانی استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن علاقمندان زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری می‌کشاند هرچند کرونا این فرصت را گرفته است. گلستان حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت مرکب از اقوام و نژادهای مختلف در سطح 14 شهرستان دارد که در این بین قوم ترکمن تقریبا یک سوم از سکنه استان را تشکیل داده و اسب با آنها از کودکی عجین است.

*س_برچسب‌ها_س*