یک‌شنبه 15 مهر 1403

مسابقه «ترم کرونایی» مسوولیت‌پذیری دانشجویان را محک زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقه «ترم کرونایی» مسوولیت‌پذیری دانشجویان را محک زد

تهران - ایرنا - مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: مسابقه «ترم کرونایی» برگزیدگان خود را شناخت و تاب‌آوری و مسوولیت‌پذیری دانشجویان را محک زد.

منصوره سادات صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه تهران و کانون همیاران سلامت روان اقدام به برگزاری مسابقه کشوری ترم کرونایی در اسفند ماه 98 کرد.

وی به علت برگزاری این مسابقه اشاره کرد و گفت: این مسابقه در شرایط کرونا و ایجاد احساس ناخوشایند با هدف تبدیل تهدید به فرصت، طراحی شد و تعداد زیادی از دانشجویان در این مسابقه شرکت کردند.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: در این مسابقه هزار اثر در قالب شعر، کاریکاتور، عکس و سایر موارد به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری هنری و روان شناختی، 22 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

صادقی تاکید کرد: این مسابقه با ایجاد انگیزه بین دانشجویان به اهداف خود در دوران کرونا که همانا ایجاد همدلی، تاب آوری و مسئولیت پذیری بود، دست یافت.

به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، این مسابقه در کنار کمپین بزرگ دانشجویی «در خانه بمانیم» که با حضور دانشجویان از فروردین تا آخر ماه مبارک رمضان اجرا شد، جریان پویا و سیالی را در شرایط کرونا برای دانشگاه ها رقم زد که با ایجاد همدلی، مسوولیت پذیری و ارتقای تاب‌آوری منجر به ایجاد پویش بزرگی در جامعه دانشگاهی شد.

به گفته وی، با توجه به آثار مثبت چنین پویش هایی، تصمیم بر این است در دوران پساکرونا نیز این روند ادامه یابد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*