دوشنبه 16 مهر 1403

مساجد زنجان برای اقامه نماز جماعت بازگشایی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مساجد زنجان برای اقامه نماز جماعت بازگشایی شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همه مساجد در سطح این استان بازگشایی شدند و فقط اقامه نماز جماعت در آن‌ها مجاز است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بازگشایی مساجد به معنای برگزاری مراسم ترحیم و سایر تجمعات در این مکان‌های مردمی نیست و فقط اقامه نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه استان زنجان در فعالیت مساجد تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی است، اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد برای ریشه‌کنی بیماری کرونا ضرورت دارد. حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه مساجد با حضور یک سوم جمعیت فعال خواهد بود، ادامه داد: در مقطع فعلی فقط نماز جماعت در مساجد اقامه می‌شود و برگزاری مراسم عزا و سایر تجمعات در آنها ممنوع است. وی با بیان اینکه از سه هفته قبل مساجد در استان زنجان بسته بود، گفت: وضعیت بقاع متبرکه نیز تابع شرایط مساجد است و فقط برای اقامه نماز جماعت باز خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان استان زنجان با بیان اینکه حدود یک هزارو 500 مسجد و بقعه متبرکه در این استان وجود دارد، اظهار داشت: از عموم شهروندان استان تقاضا داریم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و عمل به توصیه های بهداشتی اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*