جمعه 31 فروردین 1403

مسافران پرواز ایلیوشین به مقصد عراق؛ مردم عادی نبودند

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
مسافران پرواز ایلیوشین به مقصد عراق؛ مردم عادی نبودند

سازمان هواپیمایی کشور درباره انتشار فیلم پرواز هواپیمای ایلیوشین به عراق اعلام کرد: این پرواز‌ها غیر تجاری است، به این معنی که بلیت فروشی انجام نمی‌شود و مردم عادی با این هواپیما‌ها جابجا نمی‌شوند.

سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که در فیلم منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص هواپیمای ایلیوشین و جابه جایی زوار اربعین، پرواز صورت گرفته غیر تجاری بوده و مسافران آن مردم عادی نبوده‌اند.

به گزارش ایسنا، نیرو‌های مسلح برای نیاز‌های پشتیبانی خود هواپیما‌های متعددی دارند و پرواز‌های پشتیبانی به صورت مستمر برای جابجایی افراد و بار در قالب غیر تجاری کشور و ضرورت‌های عملیاتی برقرار می‌کنند.

با توجه به جابجایی حجم قابل توجهی بار و نیروی انسانی برای ارائه خدمات در مراسم اربعین توسط دستگاه‌های مرتبط، توان پشتیبانی بخش نظامی کشور در خدمت این نیاز قرار داده شده و برخی امکانات و نیرو‌های مورد نیاز برای خدمات رسانی به زوار اربعین با مساعدت نیرو‌های نظامی جابجا می‌شوند.

طبق اطلاعات کسب شده توسط این سازمان، این پرواز‌ها غیر تجاری است، به این معنی که بلیت فروشی انجام نمی‌شود و مردم عادی با این هواپیما‌ها جابجا نمی‌شوند، بلکه دستگاه‌های اجرایی بنا به ضرورت خود، نیرو‌ها و بار‌های مورد نیاز را از این طریق به عراق اعزام می‌کنند.

البته این پرواز‌ها نیز تابع مقررات ایمنی نظامی است و تمامی افراد نیز از نظر مقررات ورود به کشور عراق موظف به رعایت دستورالعمل‌ها از جمله دریافت ویزا، تزریق واکسن و تست منفی کرونا قبل از ورود به عراق هستند.

مسافران پرواز ایلیوشین به مقصد عراق؛ مردم عادی نبودند 2