سه‌شنبه 10 مهر 1403

مستقل؛ فارغ از جریانات و احزاب / بیانیه 51 دفتر اتحادیه مستقل پیرامون حواشی انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مستقل؛ فارغ از جریانات و احزاب / بیانیه 51 دفتر اتحادیه مستقل پیرامون حواشی انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفاتر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون حواشی انتخابات ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای به تبیین خط و مشی سیاسی خود در طول انتخابات پیش رو ریاست جمهوری پرداختند. بسم الله الرحمن الرحیم شهادت مظلومانه ریاست جمهوری فقید، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی، ایران اسلامی را در سوگ ناباورانه‌ای فرو برد. بحمد لله...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفاتر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون حواشی انتخابات ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای به تبیین خط و مشی سیاسی خود در طول انتخابات پیش رو ریاست جمهوری پرداختند.

بسم الله الرحمن الرحیم شهادت مظلومانه ریاست جمهوری فقید، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی، ایران اسلامی را در سوگ ناباورانه‌ای فرو برد. بحمد لله استحکام نظام اسلامی و جامعیت قانون اساسی که یادگار بزرگ مردان جاویدانی همچون شهید بهشتی است، باعث شد تا کشورمان از این ضایعه بزرگ آسیب نبیند و ثبات کشور حفظ شود. همچنین از آنجا که مستند به قانون اساسی، برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری اجتناب ناپذیر است. ما انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تلاش مستمر برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام می‌داریم که مطابق سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان نگاه و حرکت سیاسی و انتخاباتی خود را بر مبنای مبانی اسلام ناب محمدی، منظومه فکری امامین انقلاب و رهنمود‌های مقام معظم رهبری «مدظله العالی» تدبیر می‌کند و صراحتا اعلام می‌دارد از هیچ کدام از احزاب، افراد و گروه‌های سیاسی چه در قالب لیست انتخاباتی و یا اشخاص حقیقی و حقوقی حمایت نخواهد کرد. همچنین ضمن احترام به تمام کسانی که به عنوان ادوار محترم اتحادیه یا ادوار دفاتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، سابقه فعالیت‌های تشکیلاتی داشته‌اند، صراحتا بیان می‌داریم تمامی مواضع انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به طور رسمی و تنها از طریق بیانیه‌های انتخاباتی اتحادیه و دفاتر عضو آن منتشر خواهد شد و مواضع ادوار هیچ ارتباطی با این تشکل‌های دانشجویی ندارد. شایسته است ادوار محترم به منظور عدم سوء استفاده از جایگاه و نقش انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که همواره مفتخر به پایبندی به حاکمیت الهی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بوده‌اند از تلاش برای جهت دهی به فعالیت تشکل‌های پایبند به مرام سیاسی و تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اجتناب کنند. ما تمامی دفاتر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که پایبندی خود را به مرام سیاسی اتحادیه اعلام کرده‌اند، هیچ نماینده‌ای در هیچ سطحی و در هیچ کدام از احزاب و گروه‌های سیاسی خرد و کلان ندارد. تمامی نشست‌ها و جلسات سیاسی توسط اعضای شورای مرکزی اتحادیه و دفاتر آن با هدف کمک به پویایی و سلامت جریان انتخابات و تلاش برای مشارکت بیشتر مردمی در چارچوب تبادل نظر انجام پذیرفته و نیز به صورت شفاف، رسانه‌ای خواهد شد. انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از همه‌ی گروه‌های سیاسی جهت حضور در جلسات بحث و گفتگو، میزگرد‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور با هدف کمک به انتخاب آگاهانه مردم و شناخت برنامه‌ها و دیدگاه‌های طیف‌های مختلف سیاسی، دعوت بعمل می‌آورد.