دوشنبه 26 شهریور 1403

مسعود پزشکیان بدنبال تغییر پایتخت

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
مسعود پزشکیان بدنبال تغییر پایتخت

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در اظهاراتی در بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه گفت: تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم تجربه انتقال پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی در دنیا بسیار محدود و به چند کشور خلاصه می‌شود. بحران‌های پایتخت با فناوری و نوآوری قابل حل است یا جابجایی؟ اندونزی یکی از کشورهای در حال انتقال پایتخت است. مسعود...

تجربه انتقال پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی در دنیا بسیار محدود و به چند کشور خلاصه می‌شود. بحران‌های پایتخت با فناوری و نوآوری قابل حل است یا جابجایی؟ اندونزی یکی از کشورهای در حال انتقال پایتخت است.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در اظهاراتی در بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه گفت: تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم؛ کمبود آب، نشست زمین، آلودگی هوا و امثال آن با تداوم سیاست‌ها و اقداماتی که تا به حال اتخاذ و اجرا شده‌اند، فقط تشدید شده و راه‌حل اساسی جابجایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور است.

سوال اینجاست که جابجایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کار درست و مرسومی است؟ چه تجربیاتی در دنیا در این خصوص وجود دارد؟ کشورهای دنیا مشکلات پایتخت‌های خود را با جابجایی حل می‌کنند یا سرمایه گذاری، نوآوری و فناوری؟ آیا ممکن است مشکلات یک پایتخت به بن بست برسد و هیچ راه حلی جز جابجایی باقی نماند؟ کدام کشورها اقدام به جابجایی پایتخت کرده‌اند و این کشورها از نظر تولید ناخالص داخلی در کدام سطح قرار دارند؟

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

مسعود پزشکیان بدنبال تغییر پایتخت 2