سه‌شنبه 28 فروردین 1403

نشست زمین

نشست زمین

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به آمار بالای تخلفات شبانه (از ساعت 21 تا 6 صبح) در میان تخلف‌های رانندگی در پایتخت، گفت: در سال گذشته یک میلیون و 950 هزار متخلف شبانه اعمال قانون شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تعطیلات نوروز امسال که با ماه مبارک رمضان مصادف بود، مانند سال‌های گذشته و با گذشت نزدیک به سه هفته ادامه دارد. سه هفته‌ای که مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی نوعا تعطیل بود و بیشتر رخوت و کسالت بود تا تجدید قوا و تنظیم امور و برنامه‌ریزی برای سال نو.

وب‌گاه خبر آنلاین

ظاهرا مسئولان با مردم رودربایستی دارند. در عین پیشه‌کردن سیاست‌های رزم و شعار علیه آمریکا و خارج از کشور، می‌خواهند سیاست بزم و تداوم الگوی زندگی آمریکایی را در داخل ادامه دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

10 چهره سیاسی در گپ و گفت با خبرگزاری خبرآنلاین به سوالاتی درباره بهترین و بدترین اتفاق سیاسی سال 1402 و البته عملکرد دولت و مجلس پرداخته اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اجرای طرح مشترک برای تدوین مقررات فرونشست زمین خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

گودالی عمیق در پی فرونشست زمین در اصفهان به وجود آمده. گودالی عمیق در پی فرونشست زمین در اصفهان به وجود آمده. به گزارش عرشه آنلاین؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه فرو نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی استان اصفهان به علت فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب 1400 میلی‌متری بوده که حفره‌ای با عمق 6 متر و عرض 5 متر ایجاد کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه فرو نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی استان اصفهان به علت فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب 1400 میلی‌متری بوده که حفره‌ای با عمق 6 متر و عرض 5 متر ایجاد کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست دوباره زمین در خیابان شهیدان کاظمی خبر داد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست دوباره زمین در خیابان شهیدان کاظمی خبر داد. به گزارش عرشه آنلاین منصور شیشه فروش درباره وقوع حادثه فرونشست در خیابان شهیدان کاظمی اظهار کرد: شاهد نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی به علت شکستگی و فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب 1400 میلی‌متری و ایجاد حفره‌ای...

وب‌گاه گسترش

چندین سال است که موضوع فرونشست زمین به‌عنوان یک معضل و مشکل جدی مطرح است و اکنون این نگرانی به‌حدی جدی است که طبق آمارها 254 منطقه در کشور از جمله تهران به‌عنوان مناطق دارای فرونشست شناسایی شده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کاهش آب زیرزمینی، نوع خاک، گذر زمان و میزان بارندگی به عنوان مهم‌ترین عوامل فرونشست زمین در تهران، قم، قزوین، یزد، اصفهان، کرمان و مشهد به عنوان مناطق بحرانی شناخته شده‌اند. در این نواحی فرونشست بین 15 تا 20 سانتی‌متر در سال در دشت‌ها رخ می‌دهد.

وب‌گاه گسترش

مدتی است که صحبت از خشک شدن دریای خزر و همچنین سرنوشت ارومیه برای این دریا مطرح شده است.

وب‌گاه فرارو

مساله این است که دریای خزر فقط متعلق به روسیه نیست و خشک شدن آن نه تنها نفعی به حال روسیه نخواهد داشت بلکه مضرات بسیاری برای کلیه کشور‌های حاشیه این دریا و حتی تاثیرات بسیار مضری برای محیط زیست در سطح جهانی خواهد داشت.

وب‌گاه فرارو

در سال‌های نه چندان دور دریاچه آرال چهارمین دریاچه بزرگ دنیا بود، اما شوروی سابق با تصور حمایت از کشاورزان، آب رودخانه‌های در حال سرازیر شدن به آرال را منحرف و جهت مصارف کشاورزی استفاده کرد دریاچه‌ای که چهارمین دریاچه بزرگ جهان بود و میلیون‌ها سال عمر داشت طی چند سال با ندانم کاری سران شوروی خشک شد، اکنون روسیه وارث شوروی دقیقا در حال تکرار و رغم زدن همین اتفاق شوم برای دریای خزر است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ایلنا: علی سلاجقه درباره مسئله فرونشست زمین در کشور و اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در این رابطه گفت: وقتی بحث فرو نشست زمین مطرح می‌شود بحث تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی کشور مطرح است. به هرحال ما در مورد منابع آب سطحی خودمان با استفاده از روش‌های علمی که با طبیعت هارمونی دارند، خیلی کار ایلنا: علی سلاجقه درباره مسئله فرونشست زمین در کشور و اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در این رابطه...

وب‌گاه خبر آنلاین

علی سلاجقه درباره مسئله فرونشست زمین در کشور و اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در این رابطه گفت: وقتی بحث فرو نشست زمین مطرح می‌شود بحث تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی کشور مطرح است. به هرحال ما در مورد منابع آب سطحی خودمان با استفاده از روش‌های علمی که با طبیعت هارمونی دارند، خیلی کار نمی‌کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران کشوری است که با مشکل کم آبی، خشکسالی و در سال‌های اخیر نشست زمین رو به روست. این مشکل تا یکی دو دهه پیش در چند نقطه به ویژه در مناطق جنوبی کشور وجود داشت، اما اکنون در سراسر کشور این معظل به شدت خودنمایی می‌کند. به گفته کارشناسان یکی از مهم‌ترین بحران‌های دهه‌های آینده مساله تامین آب در کشور است. ساخت آب شیرین‌کن‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌تواند کشور را در حل این...