شنبه 14 مهر 1403

مسیرهای ارتباطی زنجان لغزنده و مه‌آلود است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسیرهای ارتباطی زنجان لغزنده و مه‌آلود است

زنجان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به بارش باران مسیرهای ارتباطی این استان لغزنده و مه آلود است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بهتر است رانندگان برای جلوگیری از وقوع سوانح جاده ای احتمالی به علت بارش باران و لغزندگی و مه آلود بودن مسیرهای ارتباطی از هرگونه شتاب و عجله برای رسیدن به مقصد خودداری و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از آزادراه زنجان - قزوین و همچنین منطقه پاپایی در مسیر ارتباطی زنجان - بیجار با مه غلیط مواجه است و موجب کاهش دید افقی در این 2 مسیر ارتباطی پر تردد شده است.

عظیمی از رانندگانی که قصد عبور از مسیرهای ارتباطی استان زنجان را دارند خواست به خاطر سردی هوا و احتمال بارش برف در برخی از مناطق استان زنجان خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کرده و استفاده از چراغ مه شکن و فاصله طولی را به جد رعایت کنند.

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته پنج فقره تصادف رانندگی در آزادراه زنجان - تبریز و مسیرهای زنجان - خرمدره، زنجان - بیجار و ابهر - تاکستان، اتفاق افتاد که پنج مصدوم برجاگذاشت.

رییس پلیس راه استان زنجان گفت: اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای شخصی در سطح جاده های زنجان به منظور پیشگیری از ورود خودروهایی با پلاک غیربومی به شهرهای این استان نیز آغاز شده است.

عظیمی، افزود: رانندگانی که پلاک خودروی آن‌ها غیربومی است اجازه ورود به شهرهای زنجان را نداشته و خودروهای دارای پلاک زنجان نیز حق خروج را ندارند و محدودیت تردد خودرو شامل وسایط نقلیه عمومی نمی شود و ورود و خروج خودروهای ادارات دولتی نیز منوط به همراه داشتن برگ ماموریت یا مجوز تردد است.

استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*