دوشنبه 16 مهر 1403

مسیر رسیدن به توسعه پایدار از توانمندسازی صنایع کوچک عبور می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسیر رسیدن به توسعه پایدار از توانمندسازی صنایع کوچک عبور می‌کند

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط به منظور توسعه و رونق اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولید، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر بوده و راه رسیدن به توسعه پایدار و همه‌جانبه، عبور از مسیر توسعه و توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط است.

ناصر فغفوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک، اظهار داشت: بی‌تردید توسعه صنایع کوچک، رمز توسعه فعالیت‌های اقتصادی در دهه‌های آینده است.

وی خاطرنشان کرد: این صنایع با به‌کارگیری اهرم‌های کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعتی و ایجاد اشتغال و درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر می‌گذارند.

فغفوری افزود: نامگذاری 21 مردادماه به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک، نشانگر اهمیت و جایگاه این صنایع در امر تولید، اشتغال و نقش کلیدی آن در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهش تولید و اتکا به توانمندی داخلی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مدیران و کارکنان پرتلاش این صنایع در حال حاضر همچون جهادگران صنعتی هستند که به‌رغم تمام مشکلات و موانعی که بر سر راه تولید صنعتی کشور وجود دارد با تمام توان و انرژی این صنایع را سرپا نگه داشته و به عنوان یکی از عوامل اصلی اقتصاد مقاومتی و از پرچمداران این عرصه تلاش مقدس در راه تعالی و استقلال کشور می‌کوشند.

وی اظهار داشت: این روز، فرصت مغتنمی برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی صنایع کوچک و متوسط و ارج نهادن به تلاش‌های جهادگران در این عرصه اقتصادی است تا بار دیگر جهت ارتقا و احیای صنایع کوچک و متوسط، متحد شویم و در سالی که مزین به نام "جهش تولید" است بتوانیم گامی راسخ در جهت بهبود وضعیت این صنایع برداریم.

فغفوری خاطرنشان کرد: از زحمات و تلاش‌های جهادگونه تمام تلاشگران و سردمداران عرصه تولید و کارآفرینان و صنعتگرانی که در راه توسعه و آبادانی کشور به‌خصوص در حوزه صنایع کوچک و متوسط، ایفای نقش کرده‌اند قدردانی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مجموع حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان هم‌اکنون بر اساس پروانه‌های صنعتی که به بهره‌برداری رسیده‌اند بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که در اسفند سال 92 این رقم 2 هزار و 500 میلیارد تومان بود.

وی اظهار داشت: زنجان در سال 92 از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری صنعتی بدون در نظر گرفتن وسعت و جمعیت، هجدهمین استان کشور بود اما امروز در رتبه 12 قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شهرک‌های صنعتی استان زنجان 850 واحد تولیدی دارد که حدود 70 درصد، مختص واحدهای تولیدی کوچک است.

32 شهرک و ناحیه صنعتی با مجموع سه هزار و 500 هکتار زمین و یک هزار و 700 طرف قرارداد در استان زنجان فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*