چهارشنبه 11 مهر 1403

مشارکت اعضای هیئت‌علمی در انتخاب روسای دانشکده‌ها

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مشارکت اعضای هیئت‌علمی در انتخاب روسای دانشکده‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران از آغاز فرآیند انتخاب روسای دانشکده‌ها خبر داد و از اعضای هیئت علمی برای مشارکت در این فرآیند دعوت کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران از آغاز فرآیند انتخاب روسای دانشکده‌ها خبر داد و از اعضای هیئت علمی برای مشارکت در این فرآیند دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید رضا رئیس کرمی از آغاز فرآیند انتخاب روسای دانشکده ها از دانشکده دندانپزشکی خبر داد و با دعوت از اعضای هیئت علمی برای مشارکت در این فرآیند گفت: رویکرد جدید دانشگاه انتخاب روسای دانشکده‌ها به صورت نظام مند و مبتنی بر شایستگی است و بر اساس آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام خواهد شد.

رئیس کرمی افزود: تلاش می کنیم با بهره‌گیری از تجربیات موجود فرآیندی شفاف و جامع برای انتخاب روسای دانشکده‌ها ایجاد شود. این فرآیند شامل تشکیل کمیته مشورتی انتخاب و نظرخواهی از اعضای هیئت علمی است سرپرست دانشگاه با بیان اینکه نظرخواهی از اعضای هیئت علمی به عنوان اولین گام در این فرآیند، به منظور شناسایی افرادی با بیشترین مقبولیت در دانشکده انجام می‌شود گفت: نتایج این نظرخواهی به صورت محرمانه در اختیار کمیته مشورتی قرار می‌گیرد. در مرحله بعد، کمیته مشورتی با ارزیابی برنامه‌های ارائه شده توسط نامزدها، فردی را که بیشترین توانایی‌ها و سوابق مدیریتی را داشته و در عین حال از نظر اعضای هیئت علمی مقبولیت بالایی دارد، انتخاب می‌کند. رئیس کرمی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از این فرآیند، انتخاب رئیس دانشکده‌ای است که از نظر علمی، مدیریتی و ارتباطی توانمند بوده و بتواند با همکاری اعضای هیئت علمی و دانشجویان، دانشکده را به سمت اهداف بلندمدت پیش ببرد افزود: با مشارکت حداکثری اعضای هیئت علمی در این فرآیند، امید است که انتخاب روسای دانشکده‌ها با رضایت و مشارکت بیشتر همکاران همراه باشد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، این فرآیند را گامی مهم در جهت اعتلای ساختار مدیریت دانشگاه و الگویی برای تصمیم‌گیری‌های آکادمیک در سایر دانشگاه‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این دستورالعمل، شاهد انتخاب روسای دانشکده‌هایی باشیم که بتوانند با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود، نقش موثری در توسعه و ارتقای سطح علمی دانشگاه ایفا کنند. در ادامه این فرآیند، مراحل دیگری از جمله بررسی سوابق نامزدها، مصاحبه با آنها و در نهایت انتخاب نهایی توسط کمیته مشورتی انجام خواهد شد و از میان افراد معرفی شده از کمیته مشورتی یک نفر بعنوان رییس دانشکده منصوب خواهد شد.

قابل ذکر است انتخابات در دیگر دانشکده ها بر اساس جدول زمان بندی شده صورت خواهد پذیرفت. همچنین دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«اعضای محترم هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی

با سلام و احترام

پیرو اطلاع رسانی قبلی به استحضار می رساند فرآیند نظرسنجی جهت انتخاب رئیس دانشکده و کمیته مشورتی از ساعت 9 صبح چهارشنبه 11 مهر آغاز و تا ساعت 24 روز جمعه 13 مهر ادامه خواهد داشت.

لینک شرکت در نظر خواهی صبح چهارشنبه از طریق پیامک، ایمیل و انتشار در سایت و گروههای مجازی دانشکده در اختیار شما بزرگواران قرار خواهد گرفت. امیدواریم با مشارکت حداکثری شما عزیزان شاهد پیشرفت روزافزون دانشکده دندانپزشکی باشیم».