یک‌شنبه 8 مهر 1403

مشاوره‌های پیش از ازدواج به صورت استانی تدوین شود

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، آیت الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در همایش ملی جوانی جمعیت در استان گفت: واقع بینانه باید گفت قفل فرزندآوری در جامعه صرفاً مشکل اقتصادی نیست.

وی ابراز داشت: بحث فکری، فرهنگی و نگرشی را هم در بر می‌گیرد و در گذشته خطاهایی در این زمینه صورت گرفت و متأسفانه یکی از ویژگی‌های جامعه ما این است که همیشه به دنبال مقصر می‌گردیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌تواند به صورت استانی تدوین و ارائه شود.

خاتمی تاکید کرد: باید جامعه شناسان، روانشناسان و اساتید مشاوره در این خصوص با جدیت وارد میدان عمل شوند.

وی گفت: اتحاد و همبستگی کلید حل مشکلات و موانع پیش روی کشور است و طی چند سال گذشته مقام معظم رهبری، آژیر خطر پیری جمعیت را برای مسؤولان و متولیان امر کشور به صدا در آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه اسلام نسبت به ازدواج اهمیت زیادی داده است و هیچ تصمیمی نزد پروردگار محبوب تر از ازدواج نیت، تصریح کرد: تصور می‌کنیم وقتی مقصر مساله پیدا شد، تمامی مشکلات برطرف می‌شود. پ

خاتمی گفت: در حال حاضر محققان کشورمان می‌گویند تا رسیدن به بحران پیری در کشور 6 سال بیشتر فرصت نداریم که این موضع قطعی و علمی است.

وی یاد آورشد: بخشی از موضوع جوانی جمعیت به حوزه متولیان امر در حوزه سلامت و بخش دیگری به قوانین و مقررات مربوط است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: بحث مشاوره‌های پیش از ازدواج اهمیت زیادی دارد که باید جدی گرفته شود چون 12 ساعت جلسه تعیین شده، کارآیی لازم را ندارد.