سه‌شنبه 10 مهر 1403

مشترکان کم مصرف 5 برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت می‌کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مشترکان کم مصرف 5 برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت می‌کنند

وزیر نیرو با اشاره به اینکه قیمت فروش انرژی برای افرادی که در سطح الگو مصرف انرژی دارند، 100 تومان است، گفت: کسانی که صرفه‌جویی داشته باشند 5 برابر قیمت خرید انرژی پاداش دریافت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه بازدید از شرکت ایران‌ترانسفو در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: در مورد پاداش صرفه‌جویی امسال مصوبه بسیار خوبی داشتیم و از ابتدا نیز قول آن را داده بودیم، پیش‌بینی شده افرادی که در سطح الگو مصرف می کنند، اگر مصارفشان نسبت به سال گذشته کاهش یابد به میزان صرفه‌جویی و کاهشی که دارند هر کیلو‌وات 500 تومان پاداش دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به قیمت فروش انرژی برای افرادی که در سطح الگو مصرف انرژی دارند، 100 تومان است، افزود: کسانی که صرفه‌جویی داشته باشند 5 برابر قیمت خرید انرژی پاداش دریافت می‌کنند. در برخی از نقاط کشور که مناطق گرمسیر محسوب می‌شود تا حدود یک هزار و یا یک هزارو 500 مگاوات امکان صرفه‌جویی دارند و می‌توانند کولر‌های گازی و وسایل پر مصرف را امسال خاموش کنند و پاداش زیادی تا 500 هزار تومان ماهانه دریافت پاداش داشته باشند.

وزیر نیرو گفت: در شهرهایی که در مناطق عادی قرار گرفته است الگوی مصرف 300 کیلو‌وات پیش‌بینی شده است و صرفه‌جویی 100 کیلو‌وات کار کاملا امکان پذیری است که به ازای این مقدار صرفه‌جویی 50 هزار‌تومان پاداش دریافت می‌کنند، معنایش این است که نه تنها قبض رایگان می‌شود بلکه بستان‌کار نیز می‌شود به عبارتی بر فرض اینکه شخصی که 200 کیلو‌وات مصرف داشته باشد قبض 20 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی کردیم تا ناترازی را جبران کنیم، عنوان کرد: مقداری نیز نسبت به سال گذشته جبران شده است، اینکه خاموشی داریم یا خیر کاملا بستگی به رفتار مردم و مصرف‌کنندگان دارد اگر صرفه‌جویی سرلوحه شود با کمترین مسائل تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

محرابیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه استان زنجان در صنعت برق، پیشینه خیلی درخشانی دارد گفت: این استان خدمات بسیار زیادی در بخش‌های صنعتی و در حوزه تربیت نیروهای متخصص صنعت برق، خدمات فراوانی به صنعت برق داده است.

وی خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه در استان نیروگاه‌های بسیار خوبی در حال تولید برق است، و چند طرح توسعه نیروگاهی در استان داریم، طرح‌های توسعه‌ای زیاد دیگری نیز وجود دارد. حمایت می‌کنیم استان زنجان در صنعت برق پیشتاز شود.

انتهای پیام /