یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه مشرق نیوز

اجتماعی وب‌گاه مشرق نیوز

پرونده پسر 8 ساله‌ای که با تیرکمان سنگی چشم همبازی‌اش را نابینا کرده در حالی مورد رسیدگی قرار گرفت که پدر او به عنوان قیم وی پای میز محاکمه ایستاد.

فروش دارو در بستر الکترونیک و فضای مجازی، یکی از مباحث مهم و چالش ساز حوزه سلامت است. برخی موافق و عده ای، مخالف این نوع عرضه دارو هستند و هر کدام، دلایل خود را دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.6 ریشتر صبح امروز جزیره کیش را لرزاند.

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: شمار زائرانی که از ایران عازم عراق شده‌اند از 3 میلیون و 130 هزار نفر عبور کرد.

رئیس مرکز کنترل عملیات امداد و نجات هلال احمر در کشور عراق گفت: بر اثر تصادف دو دستگاه ون حامل زائران ایرانی در محور کاظمین به سامرا حومه شهر بلد، 19 زائر فوت کردند و 11 نفر مصدوم شدند.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری خیزش گردوخاک در نواحی شرقی کشور پیش بینی می شود.

زن جوانی که متهم است پس از ارتباط پنهانی و نامشروع با دوست شوهرش، همراه با او نقشه قتل همسر خود را طراحی و اجرا کرده‌اند در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.

مهندس جوانی که به خاطر تأمین خواسته‌های همسرش دست به سرقت می زد پس از دعوا و مرافعه با او لو رفت.

معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در مرز چذابه به 2 مرد مظنون و از کیف آنها اسکلت 2 جسد که داخل پارچه سفید و در کوله پشتی جاساز شده بود کشف کردند.

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کمترین و اولین عارضه کوله سنگین مدرسه، دردهای کمر و پشت کودک است.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: بر اثر تصادف چهار دستگاه خودرو در بزرگراه امام علی (ع) بوشهر، یک نفر کشته شد و 6 نفر هم مصدوم شدند.

معمولا اغلب افراد تغییرات پوستی را از نشانه های بیماری کبد نمی دانند، در حالی که برخی تغییرات پوست با کبد در ارتباط هستند و خبر از وجود بیماری کبد می دهند!

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: با همکاری ماموران اطلاعاتی مرزبانی استان و تلاش پایگاه دریابانی بندرلنگه و پشتیبانی انتظامی، در عملیاتی باند سوداگران مرگ در این شهرستان متلاشی شد.

شاید بهترین و مهم ترین راهکار، برای شهروندان ساکن در کلانشهرها که تقریبا هوای آلوده تنفس می کنند، استفاده از رژیم غذایی است که بتواند از عارضه های آلودگی هوا بکاهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرانه مطالعه در کشور بدون احتساب ادعیه، قرآن و کتاب های آموزشی 33 دقیقه است.