یک‌شنبه 15 مهر 1403

مشق عشق بیرجندی‌ها در تشییع پرشور لاله‌های زهرایی / فاطمیه خراسان جنوبی عطر شهید گمنام گرفت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مشق عشق بیرجندی‌ها در تشییع پرشور لاله‌های زهرایی / فاطمیه خراسان جنوبی عطر شهید گمنام گرفت

همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر 6 آلاله سرخ امروز سه شنبه 6 دیماه میان انبوه عاشقان و محبان و اراتمندان به خط سرخ شهدا و با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان تشییع و در 6 نقطه و شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی به خاک سپرده شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، خراسان جنوبی این روزها میزبان مهمانانی از جنس آسمان است و اگرچه در روی زمین گمنام بوده اما آن بالا و در آسمان، نامدار و خوشنام هستند. قرارمان برای تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از میدان شهدای بیرجند شروع می‌شود. یکی اسپبند دود می‌کند و دیگر عطر و گلاب می پاشد و آن دیگری زیر لب نجوا می‌کند یا مادر شهید زهرا (س).

هر لحظه بر شور و شمار جمعیت و بدرقه کنندگان شهدای گمنام در کلاردشت افزوده می‌شد، عده‌ای دستمال و یا چفیه هایشان را به نشان تبرک بر تابوت شهدا می‌کشیدند و دسته‌ای نیز دلنوشته هایشان را برای شهیدان می‌نوشتند که ای شهدا ما را فراموش نکنید.

در مسیر تشییع شهدا از حرف دل مردم پرسیدم، از چشم انتظاری‌شان، از عظمت و بزرگی شهدایی که امروز وطن به نام و یاد آنها دوباره اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید، از فرزندان امروز که دست به سینه شهدا ایستاده بودند تا عید و پیمانی دوباره با امام راحل و رهبری و شهدای والامقام ببندند که هرگز راهشان را گم نخواهند کرد.

حضور بچه‌های دهه 80 و 90 در مراسم تشییع شهیدان پررنگ است، و جمعی از دانش آموزان سرود «رفیق شهیدم» را می‌خواندند: «جون میذارم برا کشورم من رگ و خونم ایرانیه / اینکه میبینی چند بچه نیست نسل قاسم سلیمانیه / لاله آلاله ریخت رو زمین تا تو دنیا شدیم رو سفید / واسه هر کرسی مملکت دادیم هفتاد و دو تا شهید / أینَ عمار؟ أینَ عمار؟...».

بوی عطر یاس کبود با شمیم 6 شهید گمنام فضای شهر را روحانی و ملکوتی کرده، پرچم های یا زهرا (س) و یا حسین (ع) در کنار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در جای جای مراسم تشییع شهدا خودنمایی می کند.

همه خود را به میدان ابوذر شهر بیرجند رسانده اند و خود را خانواده، مادر، پدر، خواهر یا برادر شهید گمنامی می دانند که حتما عزیز و دلبند کسی بوده است و سال های سال انتظار آمدنش را کشیده اند و حتما کسی در جایی منتظر آمدنش است تا زندگی از سر گرفته شود.

عطر گلاب و بوی اسپند سراسر مسیر تشییع را دربرگرفته بود تا گل های بهشتی دفاع مقدس تا خانه ابدی شان همراهی شوند. پیکر مطهر یادگاران عملیات‌های والفجر 2، بدر، رمضان و تک دشمن در دوران دفاع مقدس از میدان شهدا تا میدان ابوذر بر دستان مردم شهیدپرور بیرجند تشییع شدند و آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد.

امروز، روز شهادت بانویی است که مظهر ایثار و فداکاری است و چه زیبا صحنه هایی در این روز در میان مردم بیرجند رقم خورد که مردم نگذاشتند به دلیل گمنامی، ایثارگری و رشادت جوانان سرزمین شان به فراموشی سپرده شود.

این شهیدان به مدت 10 روز مهمان جای جای خراسان جنوبی بودند و امروز باشکوه تمام توسط مردم و در روزی که منتسب به مادر شهیدان است، تشییع شدند. پیکر یک شهید گمنام در استانداری خراسان جنوبی، پیکر یک شهید در کارخانه کویر تایر، پیکر یک شهید در حوزه علمیه رضویه بیرجند، پیکر یک شهید در مصلی مسجد جامع طبس، پیکر یک شهید در روستای محمدآباد طبس و پیکر یک شهید در روستای دهشک قاینات آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام /