پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مشکلات را به کمک پژوهش می‌توان کاهش داد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مشکلات را به کمک پژوهش می‌توان کاهش داد

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: با هدف دانش بنیان کردن شهر‌ها و با مشارکت دستگاه‌های پژوهشی این جشنواره در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، در نشست خبری سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: این جشنواره به صورت مشترک با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری مشترک جشنواره، نگاه یکپارچه به مسائل شهری و روستایی و ارتباط میان حوزه‌های مدیریتی و پژوهشی است.

بوچانی در ادامه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به دو مقوله توسعه دانش و پژوهش توصیه شده است که این امر دستاوردهای نوآورانه و خلاقانه را از کجروی‌های مدیریت شهری به سلامتی عبور می‌دهد. وی به اولویت این جشنواره به نخبگان محلی و مناطق تهران اشاره کرد و گفت: این جشنواره تلاش می‌کند گام موثری در ارتباط با مراکز علمی پژوهشی ایجاد نماید.

وی در ادامه گفت: جشنواره در 16 محور و 5 قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و طرح‌های نوآورانه پذیرش آثار داشته است، این جشنواره و مرکز مطالعات به شرایط حال و آینده پایتخت می‌اندیشد و تلاش می‌کند که دانش مراکز دانشگاهی را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

بوچانی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها دستگاه‌های اجرایی هستند و به‌کار بردن نتایج پژوهش ها توسط آنها نواقص را می کاهد، گفت: در حوزه حمل و نقل، ساخت و ساز و پسماند با اتکا و الزام به پژوهش می‌توانند این مشکلات را کاهش داد.

*س_شهرها متناسب با جمعیت، نیازمندی هایشان تغییر میکنند_س*

اسمعیل زیارتی نصرآبادی رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: فرایندها از حالت سنتی خارج شده و رویدادها باظرفیت های دنیای امروز برگزار می شود و به سوی هوشمند سازی پیش می رود. وی با اشاره به نقش مهم رویدادهای اینچنینی در به اشتراک گذاشتن دانش گفت: شهرها متناسب با جمعیت، نیازمندیهاشان تغییر می‌کنند. شهرهای بزرگتر دانش خود را با شهرهای کوچک تر به اشتراک می‌گذارند تا موفقیت های مشترکی به دست بیاورند.