پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مصباحی‌مقدم: عفو رهبر انقلاب از موضع قدرت بود / عفو با رفع اثر سوپیشینه برای آینده فریب خورده‌ها اقدام مهمی بود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مصباحی‌مقدم: عفو رهبر انقلاب از موضع قدرت بود / عفو با رفع اثر سوپیشینه برای آینده فریب خورده‌ها اقدام مهمی بود

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده محکومان اغتشاشات، اظهار کرد: اصولاً عفو رهبری پس از صدور حکم محکومیت متهمین انجام می‌گیرد؛ در واقع بعد از اینکه متهم به حکمی محکوم می‌شود در آن زمان امکان صدور عفو رهبری وجود دارد با این حال این مورد عفو جدید، عفو بالاتری است یعنی حتی متهمان را هم شامل شده است.

وی افزود: این عفو رهبری معنایش این است، کسانی که در اغتشاشات اخیر دستگیر و در دستگاه قضایی محکوم شدند و حکم‌شان صادر شده باشد یا نشده باشد با توجه به روحیه رهبر انقلاب و همچنین اقتضائات نظام جمهوی اسلامی که بنای آن بر رحمت و گذشت از لغزش‌هاست، عفو شده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: محکومین حوادث اخیر کشور، غالباً تحت تاثیر جو و فضایی نامناسبی قرار گرفتند و اقدامات ناشایستی مرتکب شدند که به نظر می‌رسد یکی از دلایل عفو محکومان اغتشاشات اخیر همین مسئله باشد.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه این عفو حکایت از برقراری ثبات و امنیت در نظام اسلامی دارد، بیان داشت: شرایط امروز کشور نشان می‌دهد، می‌شود از موضع قدرت اقدام به عفو و بخشش کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اینکه افراد و جوانانی که در حوادث اخیر پرونده قضایی برایشان تشکیل شده است، بدون ثبت و سوپیشینه شدن عفو شدند گفت: چنین عفوی که رفع سو اثر از محکومیت است، فوق‌العاده نتیجه مثبتی برای مشمولین این عفو دارد خصوصاً که اینها غالباً جوان هستند و اقتضا می‌کند آینده آنها چنین سو پیشینه‌ای نداشته باشد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مصباحی مقدم عفو رهبری اغتشاشات محکومین حوادث اخیر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است